Bli inspirerad av AI!

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av Grisodlar'n »

Vad är det här för gamla ruiner?

Wendigo_summer_top_view_far_away_drone_view_of_the_dystopian_ru_31580d50-bd80-409b-9545-b0bd4669c679.png
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av skaraborgarn »

Jaså herrar äventyrare ska besöka gamla klostret? Det som orcherna förstörde år 389 efter Odo?
Ja alla ruiner med självaktning hyser väl skatter och spöken men jag skulle inte resa dit. Ja det är vare sig drakar och demoner där, men det ligger nära kusten och alla möjliga typer smals där ibland. Rövare från land möter pirater och de gör upp affärer. Ja vår länsherrehar väl sänt en och annan manipel dit men det är ju inte så mycket att göra. Piraterna ger sig ut till havs och de andra sticker åt va sitt håll inåt land.
Skatter finns nog inte där, men gör som ni vill.
Nej vänta! N förstår jag. Ni är rövare ni också. Jag måste varsko länsherren!
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av Adragoor »

Eftersom AI:n ibland flippar ur när man försöker få den att göra en sfinx så är jag tvungen till detta...

Vem skapade denna monstruösa "tvärtomsfinx" och varför?
tvartomsfinx.jpg
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av skaraborgarn »

Ja vad hände, vilka krafter släpptes lösa under den magiska forskningen? Ingen vet riktigt men de tre magikerna som utförde experimentet blev en varelse. Lejon, människa och örn. Varelsen har tre minnen och tre förstånd men en vilja.
Magikernas kamrater tog hand om den nya varelsen man sa för att försöka hitta bot. men de ville bara studera den för egen skull. Varelsen insåg tillslut detta och ansåg det bästa vore var att fly. Den kan inte tala men förstår vad människor säger. Nu har magikerna utlovat en belöning för den som kan fånga den...
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av Adragoor »

skaraborgarn skrev: 2023-08-01 11:31 Ja vad hände, vilka krafter släpptes lösa under den magiska forskningen? Ingen vet riktigt men de tre magikerna som utförde experimentet blev en varelse. Lejon, människa och örn. Varelsen har tre minnen och tre förstånd men en vilja.
Magikernas kamrater tog hand om den nya varelsen man sa för att försöka hitta bot. men de ville bara studera den för egen skull. Varelsen insåg tillslut detta och ansåg det bästa vore var att fly. Den kan inte tala men förstår vad människor säger. Nu har magikerna utlovat en belöning för den som kan fånga den...
Belöningen förvandlades snabbt till en belöning till den som hittar de som fångade varelsen. Den monstruösa skapelsen fångades nämligen in av Basha el-Falsho, en poktisk storviltjägare och handelsman, och transporterades till Krilloan för att ingå som huvudattraktion i "Deltor Grönskäggs fantastiska Cirkus". En attraktion som på senaste tiden blivit populär i staden.

Antingen skulle det hela kunna bli ett vanligt äventyr där RP befriar tvärtomsfinxen från fångenskap, eller så kan det hela köras som ett mer flippat äventyr där RP spelar de tre magikerna som är fångna i sfinxen. De får isf svårt att använda magi på grund av förvirringen att vara tre själar i samma kropp...
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av Adragoor »

Vem är denna heroiska sköldmö?
valkyria.jpg
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av Adragoor »

Vad är detta för en barbar?
barbar.jpg
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av Adragoor »

Vilket uppdrag kommer den här mystiske främlingen på värdshuset att ge RP?
vardshusframling.jpg
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av skaraborgarn »

Adragoor skrev: 2023-08-05 20:22 Vad är detta för en barbar?barbar.jpg
Högmannen Ilur hade varit äventyrare, legoknekt, arenakämpe och mer därtill. Men genom förräderi hamnade han i slaveri men den tiden blev kortvarig. Ilur dräpte sin ägare och fem man men sårades svårt. Men han lyckades fly. Omtöcknad av skador, hunger oh törst hamnade han hos den mäktiga Livcina kunnig i magi. Hon hjälpte honom och som tack ar han varit i hennes tjänst. Livcina har utnämnt honom till befäl över de krigare hon har i sin tjänst ty hon har grundat en liten magikerakademi men man behöver stridsmän även här.
Ilur är nöjd med sin tjänst och oerhört tacksam mot sin välgörarinna som givit honom goda vapen och en bra lön. Snart ska han ut på ett uppdrag å hennes vägnar men han behöver några skickliga stigmän till sin hjälp. Är någon hugad att bistå Ilur?
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av skaraborgarn »

Adragoor skrev: 2023-08-05 20:20 Vem är denna heroiska sköldmö?
valkyria.jpg
Slavhandlaren och gladiatortränaren Lanzitha hade en viss fables för kvinnliga arenakämpar från Caddo.
De var långa och blonda sedan var de då önationens folk lever i ett ganska jämlikt samhälle ofta självständiga och hade lite erfarenhet av vapen, mest båge. Detta gjorde att de ofta blev ganska bra kämpar om de höll måttet och klarade av den tuffa utbildningen.
Ahnina var fjorton då hon var ombord på ett fartyg som skulle från Caddo till Nya Arno. skeppet förliste då brand utbröt ombord. Ett fartyg från södra delen av Kopparhavet tog upp de överlevande som alla befann sig i en långbåt.
Men från havets vågor till slaveri blev det. Ahnina blev såld som slav och den som köpte henne var Lanzitha.
Tur i oturen? Ja Ahnina blev något ovillig en gladiatrix. Framgångsrik har hon varit men aldrig gett upp hoppet om att kunna fly. Nu har hon stridigt i elva år och nu kanske hon ser en möjlighet att kunna rymma.
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av skaraborgarn »

Adragoor skrev: 2023-08-05 20:32 Vilket uppdrag kommer den här mystiske främlingen på värdshuset att ge RP?
vardshusframling.jpg
Så, ni är de tre modiga som Kalfaths rekommenderade? Ja jag har gjort lite efterforskningar själv. Ni gjorde ett fint arbete där uppe i norr. Ja jag vet en del men inte allt. Nåväl, jag ska vara ärlig. Det kommer troligen att sluta med ond bråd död, men risk stor, belöning stor sa ju en känd magiker en gång. Kalfaths hur är det med honom förresten han har ju sina dagar då den där förbannelsen drabbar honom. Man ska aldrig göra affärer med häxor men han lyssnar aldrig på råd.
Ja lyssna nu noga innan värden kommer och vill att ni ska beställa. Känner ni till Faltricks? Ja han som var mentalist och ja, låt oss säga tjuv. Han stal och gömde mängder med juveler och smycken men framförallt magiska föremål. En av er är ju från Magilre och ni vet att huvudstaden i detta land ligger vid vatten och alla kanaler där. Faltricks gömde mängder av sitt byte där. Tre meter under ytan mitt framför slottet, mitt framför kungen och hans garde, mitt framför näsan på den där stornäste regenten de har. Ja det är lite svårt att hämta skatten där. Men lyckas vi ja då är vi rika. Magiska vapen, sköldar som ingen yxa eller pik kan rå på. Ringar som helar den som bär den och gör att man kan tala med fåglar och bli osynlig. Juveler värda mer guld än vad som finns i denna håla vi är i. Men risken är stor.
Ni kan lita på mina ord, ty jag kände Faltricks väl. det var ju jag som dräpte honom. Men jag övertalade honom att berätta innan han dog. Är ni med?
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av skaraborgarn »

Vilhina var bara nio då fartyget med hennes mor och tre äldre systrar skulle avresa från Caddo till släkten i Nya Arno då sjörövarna anföll. Skepparen var feg, han lovade såväl delar av lasten som pengar till angriparna bara de skonade hans skepp och besättning. Felicierna ty sjörövarna var från detta rike tyckte det var snålt så skepparen erbjöd alla kvinnor ombord. De manliga passagerarna varav en solmunk blev upprörda men det slutade med att dessa höggs ihjäl av besättningen. Felicierna fick sig ett gott skratt och tog delar av lasten alla pengar samt kvinnorna.

i Felicien blev Vilhina såld tillsammans med sin mor. Systrarna återsåg hon aldrig. Ofriheten var förvisso ganska mild men modern avled efter tre år. Åren gick och när Vilhina kom i tonåren blev en av ssönerna i huset förtjust i henne. Några år har passerat och konkubinen från Caddo har accepterat sitt öde. Men ibland så kommer vemodet och hemlängtan.
Bilagor
CADDO DAM.jpg
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av skaraborgarn »

En del sa att halvalviskan Lindaleis framgångar som krigare beroende på att hennes fränder gett henne en förtrollad rustning. De som kände henen sa att det stämmer nog till en del. Men bakom sitt vackra huvud fanns en av Ereb Altos skarpaste hjärnor när det gällde taktik och strider med svartfolk.
Bilagor
grön krigare.jpg
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av skaraborgarn »

Så sa Bergens drottning den unga kvinnan som ledde kampen. Där har ni ert mål. Där håller han hus uslingen vars namn jag ej säger då hans magi kan förvarna om det nämns. Där sitter kräket med sina odöda och demoner. ni minns vad vi kom överens om? Ni får tre dagar att ta er in i fästningen. Jag och mina män kommer göra ett skenanfall från öster och ska försöka locka ut de flesta av hans mannar. Men vi kan inte hjälpa er om ni får problem. Ni kan magi alltihop men ärligt så tror jag ni kommer få det svårt, själv föredrar jag vapen av stål.
Bilagor
kvinnlig äventyrare.jpg
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Bli inspirerad av AI!

Inlägg av skaraborgarn »

Aylisha tyckte nästan synd om dem. åtta orcher orch en rese, ingen match för henens magiska eldsvärd samt staven ho fick av magikern som kan skjuta såväl klot av eld som frost. Skulle hon ta resen först eller ta hon som "dessert"?
Bilagor
kvinnlig krigare magiska vapen.jpg
Skriv svar