Felicien - Google Docs

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Felicien - Google Docs

Inlägg av Spelknepe »

Jag har nu lagt upp Felicien under Google Docs och behöver email från er så att jag kan dela det.

Under denna tråd så kan vi även diskutera Google Docs och sjäva arbetet med Felicien. :)

Alla med tillgång till länken får lov att redigera: https://docs.google.com/document/d/1civ ... sp=sharing
Senast redigerad av Spelknepe den 2013-02-03 18:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

Den som korrar bör vara så nitisk som möjligt. Stämningstexten i början bör förbättras, då den lider något av "adjektivsjuka". Alla förkortningar bör också granskas noggrant och i många fall likvlideras. Jag ser dock att någon har gått igenom texten och redan gjort det, för det var värre förut.

Var även uppmärksam på meningsbyggnadsfel.

Ändra direkt i filen. Om något är oklart, skriv en kommentar. Skriv endast kommentarer om du känner att din ändring frångår vad texten försöker förmedla.
Senast redigerad av Rickard den 2013-02-05 00:46, redigerad totalt 1 gånger.
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Hur redigerar vi? Direkt i dokumentet med förlitan till historiefunktionen, eller som kommentarer?

ok
pogostick
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-01-10 20:18

Inlägg av pogostick »

Jag har ändrat direkt i, precis som Rickard föreslog. När det bara handlat om stavfel eller syftningsfel har jag inte ens gjort en notis om det.

Peter har lämnat en hel del vettiga kommentarer på första sidan. Är det fritt fram för vem som helst att åtgärda det han pekar ut?
Dain Narvi
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 4
Blev medlem: 2014-03-11 13:04
Ort: Klockrike

Re: Felicien - Google Docs

Inlägg av Dain Narvi »

Har börjat läsa och allt verkar väldigt bra, ska nog låta min spelar ta sig en riktigt ordentlig titt på denna underbara "bok" på nästa spelmöte!
95 centimeters dvärgisk drakdödare från Nidabergen
Skriv svar