Vad händer?

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Cellebrimbor
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 6
Blev medlem: 2009-10-07 18:30

Inlägg av Cellebrimbor »

Vet inte om detta är rätt tråd men jag prövar! Har glidit runt lite bland allt material. Är grymt impad av ert jobb med Caddo pdf:en. Hittar ingenstans om det är fler och i så fall vilka ämnen på gång i pdf form. Skulle särskilt se en pdf om den lysande vägen med des munk och riddarordnar. Eller tänker man en jätte pdf med alla religioner? Om det är något man kan bidra med så vill jag gärna att den som vill ha hjälp hojtar till.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Hur som helst, välkommen hit Cellebrimbor! :)

Om det blir en egen pdf om all religion i EA tror jag alldrig diskuterats men en egen för Lysande Vägen är sannolik. När en sådan kan tänkas bli klar beror på oss och LV-ansvarige anders. Etinsdyrkan berör dock många länder och hur dessa utvecklas får även följder för LV i allmänhet. Väldigt mycket är redan skrivet om LV, se bara i Kategori: Lysande Vägen, men det saknas fortfarande material.

Du nämner LVs ordnar och här skulle du kunna bidra med uppslag och utvecklingar till flera munkordnar. Vi har mest konstaterat att det finns ett mångfald sådana men inte beskrivit eller ens diskuterat särskillt många.

Relevanta trådar att läsa är i så fall:

Ordnar där flera färdigställda munk- och riddarordnar beskrivs, både tillhörande LV och andra trossystem.
Ordnar, diskussion där vi diskuterat olika ordnar och alltså gärna fortsätter.
Lysande Vägen där det i tråddjupet finns även tankar om olika ordnar tillhörande religionen.

Hoppa annars in vart helst du känner för med ideer, tillrop och åsikter! :)
Cellebrimbor
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 6
Blev medlem: 2009-10-07 18:30

Inlägg av Cellebrimbor »

Om inte Andedrs har annat att säga tar jag mig an LV:s riddarordnar/munk ordnar :D
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Läs svar i följande tråd: viewtopic.php?p=26678#26678
Patrik Höij
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2008-03-07 11:08

Inlägg av Patrik Höij »

Hej allihopa!

Efter att ha lovat ta upp Kasyr under 2009 kan jag tyvärr bara konstatera att varken någon tid eller tanke på gamla goda Ereb Altor har funnits i mitt huvud under det gångna året. Under det gångna året har det hänt mycket och något fokus på detta har inte funnits.

Jag hoppas att kunna ta upp detta igen och få tillbaka lite glöd under 2010, och börjar med en återträff med mitt gamla spelgäng!
Lite rollspel brukar alltid ge mersmak, så jag hoppas att kunna komma igång med skrivandet igen.

Jag ska kolla runt lite på forumet, för ni som är aktiva har säkert producerat en hel del intressant och roligt att läsa, som ni brukar :D

Snart på återhörande hoppas jag!

Patrik
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Trevligt att se dig här igen! :)

Varit ganska lugnt på forumet ett tag nu men vi får hoppas det bara är tillfälligt. Fast om du varit borta ett helt år finns det mycket nytt att läsa, kolla exempelvis på Felicien och Klomellien. Felicien borde särskilt vara interessant då det är ett land och en makt nära Kasyr.
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Nu har jag lyckats fixa så att mitt inlogg funkar...skall sätta tänderna i triska inom kort
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Så, vad händer? Forumet har varit ovanligt dött.
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Personligen har jag rätt mycket studier (samt flyttat en massa gånger) vilket gör att man inte har så mycket tid här tyvärr. Därtill har jag mina D o D böcker i en låda i något förråd jag inte har nyckel till, så källorna för skapandet är svåra att nå.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

För min del har det handlat om en studioflytt och skapande av nya rutiner mm mm som har tagit all min tid i anspråk. Jag hoppas snart kunna skriva en smula igen och bidra med lite nya illustrationer.

Ransk sköldmur ligger halvklar på ritbordet...
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Tobald Lättfot
Magillersk Fogde
Inlägg: 234
Blev medlem: 2010-08-24 18:25
Ort: Sölvesborg

Inlägg av Tobald Lättfot »

Hejsan alla,

Hmm, jag är lite nyfiken på hur det är tänkt att man skall arbeta.
För varje modul, hur väljs "projektledare"/"driver" och "godkännande fora" ut?
Är det på diktatoriskt vis (jag utnämner mig själv för en modul och väljer själv ett godkännande fora)? Det verkar inte tänkt att det skall gå till så...
Vad händer om jag på eget bevåg går in och ..."förbättrar" något på Wikin? Blir det inte kaos om alla editerar Wikin enligt eget tycke?

Orsaken till frågan bottnar i att det som Grisodlarn'n oxå påpekat är att det verkar inte vara alltför mycket aktivitet ibland någon av "modulerna".

Finns det en lista med kontaktpersoner över vem som är vem till varje modul?

Jag vill oxå passa på att ett tämligen enkelt sätt att skaffa fler användare är att lägga upp lite äventyr.
:-)

PS.
Går det att på något sätt att se vilka av de registrerade användarna som varit inloggad, säg de senaste sex månaderna?
DS
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

Med risk för att svara fel, då jag inte är så aktiv här längre.
Tobald Lättfot skrev:Finns det en lista med kontaktpersoner över vem som är vem till varje modul?
/.../
Hmm, jag är lite nyfiken på hur det är tänkt att man skall arbeta.
För varje modul, hur väljs "projektledare"/"driver" och "godkännande fora" ut?
Du kollar i följande tråd och anmäler intresse i den tråden.
Vad händer om jag på eget bevåg går in och ..."förbättrar" något på Wikin? Blir det inte kaos om alla editerar Wikin enligt eget tycke?
Mindre ändringar spelar nog ingen större roll. Den som har hand om den delen av wikin kommer ändå att se vad som blir ändrat. För större ändringar, posta i relevevant tråd på forumet och fråga vad andra tycker om det. Är du osäker om det är en större ändring, posta.
Finns det en lista med kontaktpersoner över vem som är vem till varje modul?
Det jag fann var framstegskontrollen.
Går det att på något sätt att se vilka av de registrerade användarna som varit inloggad, säg de senaste sex månaderna?
Jag antar bara administratörer kan göra det.
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
Tobald Lättfot
Magillersk Fogde
Inlägg: 234
Blev medlem: 2010-08-24 18:25
Ort: Sölvesborg

Inlägg av Tobald Lättfot »

Hejsan Rickard,

Tack för svar!
Bra att du visade med länkar vad/hur man går tillväga.

Jag tror att ett av "problemet" är att ErebAltor.se's skapare nog inte tänkt ut vad som skall hända med siten när de slutar/inte är lika aktiva längre.

Kanske är det så att man bör ha någon form av "styrelse" etc som träffas (virtuellt/telefon) regelbundet (en gång per år?) för att gå igenom verksamheten.

Sedan är jag av den uppfattningen att det inte skadar att ha en upload/download-area (med kommenteringsmöjlighet+betygssystem mm). Den kommer att locka folk.
DoDs glansdagar var för runt 20 år sedan. En hel del har hänt oss som spelade då. Vissa av oss har "återfått" möjlighet att rollspela igen, andra har slutat helt, generationerna efter oss har inte tillgång till det klassiska materialet då det inte trycks längre (och vi pratar om det hela tiden...) Då är det bra med en upload/download för den gör material tillgängligt även om författaren skulle sluta rollspela.

Trägen vinner!
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

jag kan tänka mig att ha filarkivet på min webhost om det skulle behövas. är inte den snabbaste up/download men det funkar ju, filerna blir ju itne allt för stora.

Sne kan man ju ha en annan domän eller köra arkivet.erebaltor.se o rikta dit.
Då har man ju delat upp det lite och vill man sen kommentera så kan man ju antingen göra nå på nya siten eller så är det bara så att det blir en länk till tråd i forumet och sen då ha ett Arkivet där allt listas.
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

Tobald Lättfot skrev:Jag tror att ett av "problemet" är att ErebAltor.se's skapare nog inte tänkt ut vad som skall hända med siten när de slutar/inte är lika aktiva längre.
Medhåll. Jag vet inte ens hur aktiviteten är här längre. Arbetar folk fortfarande på material?

För min del, och nu kommer jag avvika från vad du vill snacka om, tror jag mer på att folk behöver en skjuts för att komma igång. Jag skrev 40 sidor till mitt rollspel och satte det i layout på två veckor. Förarbetet tog visserligen ett halvår i speltest. Det finns liksom inget "Gå och vänta på inspiration", utan inspiration kommer av bra förarbete och av att sätta upp mål; att ha ett mål där man ska skriva minst en timme om dagen eller uppdatera med nytt material minst en gång i veckan/månaden på forumet/wikin.
Sedan är jag av den uppfattningen att det inte skadar att ha en upload/download-area (med kommenteringsmöjlighet+betygssystem mm). Den kommer att locka folk.
Det råder en oskriven konsensus att Erebaltor.se bara tänker släppa sådant som har hög kvalitetsstämpel (läs: projekt som bollats mellan flera individer). Jag håller dock med dig en del av din tankegång: det har gått på tok för lång tid sedan något nytt material har släppts. Fast jag tror mer på att jaga på folk så att de kan få saker gjorda än att släppa på kvalitetsstämpeln. Visserligen finns det inget som säger att man inte kan göra båda.

Detta är skrivet med reservationen att jag loggar in här högst en gång i månaden. Jag talar inte heller på något sätt för hela sidan.
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
Skriv svar