Avhoppare!

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Avhoppare!

Inlägg av Psipo »

Jepp, jag får sälla mig till den skaran. Jag har inte längre det intresse som krävs. Jag hoppas att jag har bidragit med något trots allt. :)

Ha det bra och lycka till!
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Psipo: Mycket tråkigt Psipo... :( Tackar iaf för tiden och hoppas du får upp intresset igen.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Psipo: håller med föregående talare, tack för den här tiden.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Psipo: Kommer att sakna din talang. Den har varit mycket inspirerande. Hoppas att få se mer av dig, om inte annat i andra sammanhang.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

anders skrev:Psipo: Kommer att sakna din talang. Den har varit mycket inspirerande. Hoppas att få se mer av dig, om inte annat i andra sammanhang.
Ulvriketmodulen till Mutant är klar. Väntar på dig i butikerna nästa år. :)
Andreas
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 67
Blev medlem: 2007-01-31 07:15
Ort: Skåne

Re: Avhoppare!

Inlägg av Andreas »

Psipo skrev:Jepp, jag får sälla mig till den skaran. Jag har inte längre det intresse som krävs. Jag hoppas att jag har bidragit med något trots allt. :)

Ha det bra och lycka till!
Det finns 434 registrerade medlemmar. Är det någon som har koll på dem? Vad är det för folk? hur många som är aktiva? Intresserade men inaktiva? Bortglömda? etc? Har det gjorts nåt försök att reaktivera folk? rekrytera nya? Vad krävs för att återuppväcka intresse? Har det gjorts någon infospridning, tex i Fenix, sverok eller på konvent? Finns det intresse av detta?

Vilka är ni som är kärntruppen? Spelknepe, Birkebeinaren, Mikael och.... ?

Nyfiken /Andreas
Andreas
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Avhoppare!

Inlägg av Spelknepe »

Hehe, kul att du är på gång. 434 registrerade användare betyder inte 434 aktiva. Räkna med att majoriteten skriver ett inlägg, inget alls eller några få. Tidigare i projektet så höll vi koll på vem som var aktiva med vad och försökte uppmana dessa att fortsätta vara aktiva.

Detta är ett ideellt projekt, och att folk kommer och går är bara att acceptera (bortsett från några få ;) ). Jag har flera gånger trott att projektet ska tyna bort, men varje gång har jag haft fel, och idag är jag inte ens orolig. Vi har redan skapat ett enormt arbete, och jag tror att Ereb Altor är en av de mest detaljerade världarna i vår värld. :)

Vi har haft en artikel i Fenix. I början uppdaterade jag lite på rollspel.nu och även på Sverok för länge sedan. Men folk vet var vi finns, och många har hittat oss genom en enkel sökning på google.

Att skicka ut ett nyhetsmail (PM) skulle kunna vara en bra ide på att uppmärksamma folk på vad vi gör och att det fortfarande händer saker.

Kärntruppen... ja, Spelknepe, Birke, Mikael, Adragoor, Fafnir, Regil, Sopodlare, Fraxinus... Andreas? samt säkerligen flera mer som kommer och går.

:)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Avhoppare!

Inlägg av birkebeineren »

Och till de som både gör och på sistonde gjort strålande insatser kan räknas: Snibben, Rickard, gtjorgo, Grisodlarn, Torquemada, Valgardur ...och säkert ännu fler! :)
Andreas
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 67
Blev medlem: 2007-01-31 07:15
Ort: Skåne

Re: Avhoppare!

Inlägg av Andreas »

Flow.
Jo jag såg att aktivitetsgraden minskar snabbt.
Naturligtvis vet jag att folk kommer och går, jag är själv en sån: är intensivt aktiv ett tag och sen skiftar fokus.
Ja ni har verkligen åstadkommit mycket! Mina små bidrag, ffa i Mirels ungdom, är i överväldigande sällskap.
Ett nyhetsmail tycker jag är en utmärkt idé! Och om detta är det första sen 2007 tror jag inte folk känner sig spammade...
Vad gäller min roll i förhållande till kärntruppen så brukar jobba intensivt en period och sen skiftar fokus. Jag har följt med genom åren men inte bidragit och så kommer det nog att bli även nu. Men medan jag är här jobbar jag gärna!

mvh Andreas
Andreas
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Re: Avhoppare!

Inlägg av Sopodlare »

Ett nyhetsmail skulle vara trevligt! Det kan bli ett pressmeddelande också...det var länge sedan vi var i Fenix :D
A fat man brings a cushion wherever he goes
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Avhoppare!

Inlägg av Mikael »

Isf vore det väl kull att kunna presentera något färskt.
Skriv svar