Altor

Kartor samt kartrelaterade inlägg
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

birkebeineren skrev:Jih-pun har ju fått en ganska snygg vridning avseende namnet här på forumet: Kejsardömet Jih. Kan vi eventuellt göra en variant av Tsun-kuo?

Vi kan behålla dessa två riken på östra Altor, samt ökenlandet/stora öknen på landtungan som sträcker sig från östra Akrogal. Övriga namn och gränser skapar vi nya.

Göra oss klara med Ereb först är en god tanke men jag tycker ändå vi borde vara kapabla att rita upp några gränsstreck och hitta på några välklingande namn. Eller?
Riket Tsun tycker jag kan funka. Som vanligt visa ord fran Birke
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

En början kan kanske vara att Spelknepe lägger upp en karta över östra Altor där de nuvarande chronopiagränserna och namnen är borttagna?

Sen är vi redo när tillfället bjuds! :)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

birkebeineren skrev:En början kan kanske vara att Spelknepe lägger upp en karta över östra Altor där de nuvarande chronopiagränserna och namnen är borttagna?

Sen är vi redo när tillfället bjuds! :)
Det kan jag göra! :)
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Hur ar det, sjalva kartan ar den ocksa fran Chronopia?
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Spelknepe skrev:Vi behöver inte göra det just nu, men kanske efter Palinor och Felicien
Och Kardien och Zorakin hoppas jag. Dom är väl egentligen inte så långt bort?

Kardien har ju snyggaste kartan.....
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
Kaigon
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 36
Blev medlem: 2007-05-13 20:57
Ort: Chronopia, så ta det med en gnutta salt

Inlägg av Kaigon »

Peter skrev:Hur ar det, sjalva kartan ar den ocksa fran Chronopia?
Den är från Altors baksida. Är väl oklart om den egentligen räknas till Chronopiasviten eller mer som stand-alone.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Även Altors baksida är också Chronopia

Om vi nu ska göra Östra Altor så föreslår jag en Chronopia version som referens och en egen.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Mikael skrev:Även Altors baksida är också Chronopia

Om vi nu ska göra Östra Altor så föreslår jag en Chronopia version som referens och en egen.
Låter bra. Jag gillar faktiskt geografin och kustlinjen, så jag har ingen problem med att ha den kvar - eller, så gör vi om hela östra altor så att det ser helt annat ut (apmycket mer jobb för mig!)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Jag tycker att Altors baksida gjorde ett ganska bra jobb med att binda ihop ereb med chronopia.
Chronopia uspelar sig dessutom mycket senare än Erebmaterialet, varför jag köper skilnaderna.
Därmed inte sagt att man måste skriva ut Sabranien, Marajiput och vad nu länderna heter.
Öst och Västs kontakt är ju ändå näst intill obefintlig enligt de flesta källor.
Jag tycker gott vi kan behålla kartan, och utelämna de flesta namn. Vissa fungerar ju utmärkt iofs. Högländerna, lågländerna, nattländerna och så vidare är ju tillräckligt vagt för att kunna beskriva vad som helst. Right?
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Fafnir skrev:Jag tycker att Altors baksida gjorde ett ganska bra jobb med att binda ihop ereb med chronopia.
Fast först mig är det lite som att säga att någon gjorde ett bra jobb med att knyta samman sagan om ringen och resident evil filmerna... Utan att säga mer om Chronopia kan man ju iaf konstatera att det är VÄLDIGT olika koncept
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Det första vi bör göra om vi skall börja om med helt nya gränser och namn (men behålla geografin) är att bestämma utsträckningen av Riket Tsun/Tsun riket (Tsun-kuo).

Enligt Samuraj så vet vi bara att detta är ett stort land väster om Kejsardömet Jih (Jih-pun), eller? :?:
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Nu börjar det likna något. Har mycket kvar att göra. Även i Ereb, Samkarna och Akrogal.

OBS 25 mb stor
Vill inte filen öppnas i webbläsaren, spara den på datorn och öppna den där.

http://www.erebaltor.se/kartor/akrogal/v_altor_b.jpg
Användarens profilbild
Medicineman
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 29
Blev medlem: 2013-05-06 04:46
Ort: Landskrona

Erebs baksida

Inlägg av Medicineman »

Personligen tycker jag nästan att man borde rita om även i dem massiva kontinenternas utseende och skapa en något mer homogen spelvärld.

Helt klart med på tanken att slopa mycket eller allt av chronopias skräp och fylla den med moghuler, solkejsare, gudakungar, stadsstater, och annat på en mer realistisk och fantasifylld världskarta.

Trots allt karavaner och statsbildningar inne i massiva kontinenter har en tendens att bli efterblivna igenom historien. Det brukade vara dem lite mer havsbundna statsbildningarna som varade och influerade i det långa loppet.

Men visst kanske borde koncentrera sig om att färdigställa ereb före innan ett så pass stort projekt öppnas?

Ja jag är ny med att skriva här, har dock spionerat på sidan genom ett par års tid.
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Re: Erebs baksida

Inlägg av Adragoor »

Medicineman skrev:Personligen tycker jag nästan att man borde rita om även i dem massiva kontinenternas utseende och skapa en något mer homogen spelvärld.

Helt klart med på tanken att slopa mycket eller allt av chronopias skräp och fylla den med moghuler, solkejsare, gudakungar, stadsstater, och annat på en mer realistisk och fantasifylld världskarta.

Trots allt karavaner och statsbildningar inne i massiva kontinenter har en tendens att bli efterblivna igenom historien. Det brukade vara dem lite mer havsbundna statsbildningarna som varade och influerade i det långa loppet.

Men visst kanske borde koncentrera sig om att färdigställa ereb före innan ett så pass stort projekt öppnas?

Ja jag är ny med att skriva här, har dock spionerat på sidan genom ett par års tid.
Personligen tycker jag att man i princip kan strunta i att beskriva östra Altor. Det finns ju redan så oerhört mycket på västra Altor att det borde räcka för de flesta.
Användarens profilbild
Medicineman
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 29
Blev medlem: 2013-05-06 04:46
Ort: Landskrona

Re: Erebs baksida

Inlägg av Medicineman »

Adragoor skrev:
Personligen tycker jag att man i princip kan strunta i att beskriva östra Altor. Det finns ju redan så oerhört mycket på västra Altor att det borde räcka för de flesta.
Kanske det men det ligger nog i männsikans egna natur att vilja veta vad som finns bortom det okända. Jag tar hellre en välbeskriven spelvärld än en spelvärld som är halvfärdig.
Skriv svar