Tack för Wikin!

www.erebaltor.se/wiki
crilloan
Jordakisk Bärsärk

Tack för Wikin!

Inlägg av crilloan »

Jag har börjat köra en kampanj över nätet med tanken att spela igenom en del av klassikerna vi inte hann med.

Jag är så tacksam över Wikin och använder den flitigt i spelet.
Allt om lysande vägen, oktagonen osv används flitigt.

De tre huvudkaraktärerna tackar er
Det är den egendomslöse faltrakiske tjuven från Faltrax
Spejaren, en Penter som tjänstgjort som scout hos tornriddarna
En Riark från Zorakin som upptäcker att det finns krafter utanför det de lär om i Lyceet i Pendon

Skelettbyns hemlighet
Triangeldrama i Edelfara
Skönheten och Odjuret
och nu har vi startat på Dimön :-)

(sedan kommer rösten från forntiden, marsklandet, svavelvinter)

C
Användarvisningsbild
skaraborgarn
Barbisk Hövding

Re: Tack för Wikin!

Inlägg av skaraborgarn »

Sedan tar ni alla mina äventyrsförslag! :mrgreen:
birkebeineren
Admin

Inlägg av birkebeineren »

crilloan skrev: 2021-03-21 20:10
Jag är så tacksam över Wikin och använder den flitigt i spelet.
Allt om lysande vägen, oktagonen osv används flitigt.
Trevligt att höra! :) Mycket arbete är lagt ner i wikin och då är det kul att den används. Och det till trots för den saliga blandningen av färdiga och ofärdiga artiklar, korta fakta och länkar till obskyra diskussioner i forumsdjupet.
Användarvisningsbild
Albrekt
Hynsolgisk Shaman

Inlägg av Albrekt »

crilloan skrev: 2021-03-21 20:10 Skelettbyns hemlighet
Triangeldrama i Edelfara
Skönheten och Odjuret
och nu har vi startat på Dimön :-)

(sedan kommer rösten från forntiden, marsklandet, svavelvinter)
Låter härligt! Skulle vara kul att höra om var du lade de olika äventyren geografiskt? Också ifall du bundit ihop de olika handlingarna på något/några fiffiga sätt, eller om du hållit dem alla fristående från varandra. Hur för du RPna från ett äventyr till nästa?
Drahcon
Berendisk Vintrampare

Inlägg av Drahcon »

Slänger in ett stort tack jag med! :!: :!:

Vi använder Wikin regelbundet i vår spelgrupp och den är alltid en "go to" för information osv. Och förvövrigt så håller vår spelgrupp på med typ samma sak som föregående skribent. Men vår ordning är:

Skelettbyns hemlighet
SKönheten och Odjuret
Dimön
(Triangeldrama i Ekenfara, hade jag helt glömt av! Den drar vi in säkert före Marsklandet)
Markslandet
Magilre

Sen vet inte nästa steg, men målet är att dra igenom alla DoD äventyr som finns och troligen avsluta med Femte Konfluxen som vi anser vara svårast.
Kanske efter Magrile drar äventyret österut, mot Barbia, Nidland. Och det som driver rollpersonerna är att de har ett Episkt Öde (Inspirerat från Hjältarnas Handbok)

Ex Paladinen i Gruppen är Faltrakier (och har blod från den sista Faltrakiske konungen, och anden i Rösten Från Forntiden gav den informationen till den här karaktären, så det lutar åt att han kommer försöka ta av tronen från Vidar) men vi låter allt ske naturligt och se hur händelserna utvecklar sig. Paladinen känner sig tveksam att bli en ny Kung (Den ofrivillige kungen storyline)

Så för deras del är det nog ett inre sökande på svaret, "Vem är jag?" "Vad är min roll i världen?"

Ett bra sätt att undvika att göra rollpersonerna för mäktiga är man kan enbart knyta psygrupp föremål till sig åt gången (?) (det betyder ju att en medelbara krigare med psy 10 enbart kan ha 2 föremål, vilket känns tråkigt vi diskuterar detta fortfarande och har inte kommit på någon bra lösning)

Vi kör också med Gerf (Sinkadus 24, i den Sinkadus finns också en riktigt bra skattetabell med 16 tabeller!)
Sen vad gäller erfarenhetspoäng, så får man 4 erf vid Perfekt (1) och 3 i erf vid Särskilt (2-3) och 2 i erf när man "lyckas" med något man inte brukar göra för ofta. Plus så får man "Köpa" allt i denna kampanjen.
Skadas rustningen tillräckligt många gånger, så anses rustningen vara sönder och då behövs det köpa en ny. På det sättet så räknas varje mynt som hittas och det blir mindre pengar att spendera på "träning med lärare" och annat som gör att man blir mäktig för snabbt.

Återigen, tack för att Ereb Altor Forum och Wiki existerar! 8)
Skriv svar