Slättebo-Philmark (Kampanj)

www.erebaltor.se/wiki
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Slättebo-Philmark (Kampanj)

Inlägg av birkebeineren »

Har gjort ett experiment i wikin och skapat en artikel med bakgrundsmaterial för kampanjspel i gränsområdet mellan Zorakin och Kardien där hertigdömena Slättebo och Philmark ligger. Innehållet är anpassat till allt övrigt material som står i wikin men inte tänkt vara en del av EA-projektets officiella tolkning. Det står dock fritt för den enskilde SL att låna och använda i eget spel. Materialet är skrivet av Jeb.

http://erebaltor.se/wiki/index.php?titl ... _(Kampanj)

Hur tycker ni det ser ut och vilka eventuella förbättringar kan göras?

Målet är också att lägga till flera äventyrsidéer så kom gärna med sådana också. :)
Jeb
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 664
Blev medlem: 2007-07-09 09:26
Ort: Lysekil

Re: Slättebo-Philmark (Kampanj)

Inlägg av Jeb »

Snyggt. Mycket lättare att ha översikt. Jag ska läsa igenom.
Användarens profilbild
Albrekt
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 646
Blev medlem: 2008-11-22 14:08
Ort: Jakarta, Indonesien

Re: Slättebo-Philmark (Kampanj)

Inlägg av Albrekt »

Jag tycker att målet bör vara att, om möjligt och omsider, migrera så mycket material som möjligt från "kampanj-status" till "officiell status". Det innehåller ju massor med värdefulla detaljer som hjälper sätta kött på både Kardiens och Zorakins ben. Att regionen är/blir mer välutvecklad än andra regioner gör ju ingenting. Det är också svårt att hålla i huvudet vad man läst som är officiellt och vad som "endast" är kampanj...

Ett fantastiskt fint arbete av Jeb med detta och alla som hjälpt honom få ihop det, speciellt Birke, Fraxinus och Mikael. :D :!:
"Så framt han vill älska vår nåd och vår vrede fly."
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Slättebo-Philmark (Kampanj)

Inlägg av birkebeineren »

Jag tror att allt som står i Slättebo-Philmark (Kampanj) kan anses som officiellt material för EA-projejektet nu. Det är som sagt nästan enbart Jebs material till en egen då pågående kampanj men med lite bistånd har han försökt anpassa till vad som står här. När nya detaljer funnits i hans texter som inte funnuts i våra sedan tidigare har de först skrivits in här efter diskussioner på forumet. Exempel på detta är flera detaljer kring hur LVs klosterväsen och ekonomi ser ut. Samt alla namn på personer och platser.

Att materialet ligger i en egen artikel i wikin beror på tre saker:

1) Detaljnivån för de två hertigdömena skulle sticka ut jämfört med övriga hertigdömena om de endast skulle finnas i artiklarna för Zorakin och Kardien.

2) Det har funnits en plan om att sammanställa materialet som komplement till pdf:er för Zorakin och Kardien. Med ett biföljande äventyr baserad på Jebs äventyrskampanj (som han dock ännu ej verkar ha spelat färdig).

3) Att det ligger i en egen artikel gör det möjligt för Jeb och mig (samt eventuellt andra) som sammanställt materialet att hålla översikt när vi wikifierar.

Så, allt som står i wikiartikeln kan anses officiellt men det som spesifikt rör just detta material kan åtminstonde tills vidare få ligga kvar där. Och, och det är ett viktigt och, det är helt i sin ordning att skapa egna artiklar i wikin för saker som också finns i artikeln för Slättebo-Philmark (Kampanj).


Nu blev det här ett lite stelt och formaliserad svar på en mycket relevant fråga men det blev lättast så och dessutom fick jag tillfälle att påminna mig själv om hur det egentligen var tänkt. :P Tack för frågan Albrekt! :D
Användarens profilbild
Albrekt
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 646
Blev medlem: 2008-11-22 14:08
Ort: Jakarta, Indonesien

Re: Slättebo-Philmark (Kampanj)

Inlägg av Albrekt »

Låter urbra! :D
"Så framt han vill älska vår nåd och vår vrede fly."
Skriv svar