Navigering på framsidan - Vad föredrar ni?

www.erebaltor.se/wiki

Vilken navigeringsform föredrar ni att ha på framsidan?

Menylista som går att expandera och komprimera
2
22%
Fixa kategorilistningar med möjlighet att expandera sig djupare
5
56%
Originalet är bäst
2
22%
En kombination av ovanstående
0
Inga röster
Allt är bara skräp! Gör om, gör rätt!
0
Inga röster
 
Antal röster: 9

ilmarinen
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 95
Blev medlem: 2007-03-10 09:43
Ort: Linköping

Navigering på framsidan - Vad föredrar ni?

Inlägg av ilmarinen »

Jag har ändrat lite på framsidan. Det jag gjort är att jag experimenterat med navigeringsmöjligheter på framsidan och nu skulle jag vilja ha er hjälp. Hur skulle ni vilja att navigeringen på framsidan ska se ut?

Om ni tittar in på framsidan av wikin så ser ni en ruta till höger där alla kategorier och sidor visas, men först efter att man navigerat sig fram till dem genom att expandera kategoriträdet.

Strax under (där originalet tidigare låg) har jag lagt in en form av kombination av den flytande boxen och originalframsidan.

Längst ner finns den gamla framsidan kvar.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Jag röstade på "orginalet" är bäst. Gillar inte att det ska "laddas". Och att expandera och minimera gör det lite rörigare. Jag tycker framsidan ska bestå av några huvudkategorier, ungefär som det var innan. :)
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Navigering på framsidan - Vad föredrar ni?

Inlägg av Rickard »

Den längst upp till höger var manöverdugligast, särskilt som man kunde klicka på menyn för att se kategorierna på en ny sida. Jag har aldrig gillat orginalet, då det var för rörigt och för mycket på en enda sida.

Fast om det är laddningstid så går alla de här expanderade menyerna bort. Hur har man lyckats få javascript såpass segt? ... eller ja. Kollade nu. Noder har jag inte full koll på (från xml-lektioner) men att kontakta servern igen är ju dumt. Då går ju hela grejen bort med javascript.
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

jag tror nog att jag tycker att man bara skulle kunna ha de kategorier som finns i rutan till höger men till utseende som orginalet om ni fattar vad jag menar
man klickar alltså på erebsländer o då kommer man till en ny sida där de är uppradade typ?
Kanske lite som forumet :?
The Artist Formerly Known as Boris
ilmarinen
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 95
Blev medlem: 2007-03-10 09:43
Ort: Linköping

Inlägg av ilmarinen »

Rickard skrev:Den längst upp till höger var manöverdugligast, särskilt som man kunde klicka på menyn för att se kategorierna på en ny sida. Jag har aldrig gillat orginalet, då det var för rörigt och för mycket på en enda sida.

Fast om det är laddningstid så går alla de här expanderade menyerna bort. Hur har man lyckats få javascript såpass segt? ... eller ja. Kollade nu. Noder har jag inte full koll på (från xml-lektioner) men att kontakta servern igen är ju dumt. Då går ju hela grejen bort med javascript.
Ajax funkar så, dvs den kontaktar servern vid behov. Jag tog dock bort rutan högst upp eftersom den hade en väldigt lång initiell laddningstid.
Boris skrev:jag tror nog att jag tycker att man bara skulle kunna ha de kategorier som finns i rutan till höger men till utseende som orginalet om ni fattar vad jag menar
man klickar alltså på erebsländer o då kommer man till en ny sida där de är uppradade typ?
Kanske lite som forumet :?
Ungefär som nu?

Jag vill gärna behålla möjligheten att klättra ner i kategoriträdet utan att lämna framsidan. Det går lite snabbare att söka sig fram till vettiga artiklar så än att tvingas gå till själva kategorisidan (vilket man gör om man klickar på själva länken).

jag har dessutom tagit bort "Kategori: " framför alla kategorier. Man ser att det är kategorier genom att man har +-tecknet bredvid.

[quote="Spelknepe]
Jag röstade på "orginalet" är bäst. Gillar inte att det ska "laddas". Och att expandera och minimera gör det lite rörigare. Jag tycker framsidan ska bestå av några huvudkategorier, ungefär som det var innan. Smile
[/quote]

Nu har man det bästa av båda världar :) Man kan navigera som du vill och som jag vill :D
Skriv svar