Illustrationer

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Illustrationer

Inlägg av anders »

Hej gossar (och flickor?),

Tänkte bara erbjuda mina tjänster i form av en enkel illustratör. Om ni har några projekt som närmar sig fullbordan och som behöver illustrationer skulle jag - emellan studier och barnpassning - kunna stå till tjänst. Framför allt svartvita illustrationer i blyerts eller bläck. Ngt annat kommer jag troligtvis inte ha tid med just nu.

Är osäker på hur man infogar bilder i medellandet så jag kan tyvärr inte ge smakprov... Kan någon vänlig själ berätta hur man gör?
Lazarous
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 48
Blev medlem: 2007-03-02 15:08

Inlägg av Lazarous »

Använd Img-knappen i meddelande-fältet, skriv in URL till bilden och klicka igen, såsom:

Kod: Markera allt

[img]http://www.acc.umu.se/~lazarous/Etc/DoD/Malor%20Barik.jpg[/img]
Bild

Observera att bilderna måste vara upplagda på någon form av webhosting.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Anders: Mycket trevligt! Ifall du inte har någon plats att förvara bilderna så kan du skicka den/dem till info@erebaltor.se , så lägger jag upp den/dem omedelbart med en länk.
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Otroligt bra! Är det något vi behöver i större antal så är det illustratörer (även om de få vi har är..ja...gudar nedstigna i människohamn)

Vad tecknar du helst? Landskap? Personer?
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Jag tecknar utan tveckan mest personer - karaktärer och porträtt - men även monster och platser. Förhoppningsvis kan Spelknepe snart ladda upp några exempel som jag skickade till honom.

Och tack för det varma välkomnandet. :D
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Här är tre av Anders bilder... :)

Bild
Bild
Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Mycket snyggt.
Blir spännande!
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Ruskigt snyggt.

Den överste måste ju vara en ökänd nargurisk rövarskurk, och den nederste en förgrymmad jordisk skogsbonde och familjefar som tar rätten i egna händer. Eller?
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Nja... Just dessa tre bilder var skisser för olika SLP i äventyret Galtevår till DODT. Men vi kan ju naturligtvis använda dem som vi vill då de aldrig var publicerade!
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Jag kan slå vad om att jag såg den översta fälla tre Aleriska kaptener då han stred under ransardisk flagg hösten '04. Hans blick isade mitt blod redan då, du har fångat den skickligt.
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Ville bara meddela att jag nu är färdig med de tre bilderna till Palinor (kolla Palinor-tråden under Länder och Platser) och ställer mig nu till förfogande till er andra. Är det någon som arbetar på något som närmar sig fullbordan? Hör av er i så fall...

Och om det ännu inte närmar sig fullbordan, men du vet precis vilken bild du skulle vilja ha - säg till.

Anders
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Jag har fortfarande inte fått några nya förfrågningar. Om ni har några illustrationer som behövs göras får ni gärna PM:a mig så får vi se vad jag kan stå till tjänst med... :wink:
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Anders: Skulle kunna tänka mig att se...

• En Magillersk adelsman med det senaste klädmodet.
• En Kardisk (eller Zorakisk) riddare i paradrustning
• En Mirelisk fåraherde (lite kelt-inspirerat)

Dessa ska ju sedan ha en självklar plats i wikin under respektive land.

Fritt val, jag har inga direkta planer förutom ett ganska tråkigt storarbete som du nog inte vill ge dig på. ;)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

anders skrev:Jag har fortfarande inte fått några nya förfrågningar. Om ni har några illustrationer som behövs göras får ni gärna PM:a mig så får vi se vad jag kan stå till tjänst med... :wink:
Kom med ett önskemål i Kardien-tråden precis! :)

Zorakierna retirerar vid Irhens vad 548 eO

Brevid några av sina hertigar sitter den zorakiska kungen uppe på sin hest i en något tillbucklad helrustning med tunnhjälmen under armen. Han skådar snett åt sidan mot ett svart torn i fjärran. Nedanför honnom tågar en krigshärjad, men inte slagen, arme åt motsatt håll genom ett bergspass.
vije
Erebosisk Köpman
Inlägg: 372
Blev medlem: 2007-03-07 20:46

Inlägg av vije »

Spelknepe skrev:Anders: Skulle kunna tänka mig att se...

...
• En Mirelisk fåraherde (lite kelt-inspirerat)
...
Om du tar dig an det här (gör det! :D), så kika i Mirel-tråden för inspiration.

En mirellisk herde är rimligtvis en tuff jäkel, för annars lever man inte länge i den branschen. Han är säkerligen beväpnad (kanske ett tjockt ulvspjut och/eller en grov yxa) och klädd för att tåla fuktig dimma och iskall blåst (kanske ett hejdlöst lager av raggiga pälsar).
Jag har lite inspirerats av Ainu-folket i det (lilla) jag skrivit om mirellerna. Så kanske herden har ett knälångt badrock/kimono(ellervadetnuheter)-aktigt plagg på sig, av grovt ylle/filt eller kanske vävd bast. (Under pälslagren då). Plagget kan vara mönstrat, herdar är respekterade och högt stående klanmän.
Lättklädd om benen, kanske rentav barfota.

Det han vallar är kanske myskfår, en puckelryggad blanding mellan myskoxe och impala-antilop, eller nåtslags långhåriga och gulbetade svin.

Om du inte inspireras av herden, kan du ju rita en mirellisk ramkrigare (gör det också! :D ), dvs en krigare som strider tillsammans med tränade stridsbjörnar. Krigaren kanske rider på en väldig fradgande, stridsrasande och rytande björn. Den kan vara kedjad och två kraftiga skötare försöker hålla den i styr med kedjorna. Krigaren är ganska lätt rustad, kanske en bronshjälm men i övrigt läder, bastväv och päls. Sköld (rund), rejäla spjut och kanske ett långt stridsgissel. Skölden kan ha nåt märke/symbol.

Toviga skägg på alla inblandade. (Om de inte är kvinnor)

Fasen vad jag blev inspirerad själv :D Hoppas du tar dig an nåt!

EDIT: Skrivfel...
Senast redigerad av vije den 2007-08-22 15:31, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar