Bildbanken

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Bildbanken

Inlägg av Spelknepe »

Kliar det i fingrarna? Känner du för att bidra med bilder till ErebAltor.se, eller är du en användare som efterfrågar en viss sorts bild? Detta är forumet för illustrationer med anknytning till ErebAltor.se. Har du ett förslag till en viss sorts illustration? Kanske någon av våra duktiga tecknare tar sig an uppgiften?

Här skall endast bilder sparas. Tänk på upphovsrätten! De medlemmar som lägger ut egna alster på erebaltor.se anses ha gett sitt medgivande för använding i projektet.

Diskussioner kring bilder och förslag, önskemål och inspiration förs i Illustrationer under denna Bildbank. Här sparas bilderna samlat.

Eventuellt beröm eller ryggkliande tas bort efter en eller några dagar.
Senast redigerad av Spelknepe den 2007-10-26 11:46, redigerad totalt 1 gånger.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Lazarous skrev:Använd Img-knappen i meddelande-fältet, skriv in URL till bilden och klicka igen, såsom:

Kod: Markera allt

[img]http://www.acc.umu.se/~lazarous/Etc/DoD/Malor%20Barik.jpg[/img]
Bild

Observera att bilderna måste vara upplagda på någon form av webhosting.
Eller skicka till Spelknepe.
Senast redigerad av Mikael den 2007-09-11 15:59, redigerad totalt 1 gånger.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Spelknepe skrev:Här är tre av Anders bilder... :)

Bild
Bild
Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

anders skrev:Satt och kladdade, och kom just på att detta ser ut som jag tänker mig en zorakisk (zorakinsk... vad heter det egentligen?) solmunk. Vad tycker ni andra? Fryntlig och godmodig som broder Tuck... Men vem vet vad som döljer sig under kåpan. :D

Bild
Spelknepe skrev:
EDIT 2: Om någon här på forumet har högt FV i Photoshop eller dyl. får ni gärna färglägga de bilder jag ritar... Säg bara till så kan jag mejla en bild av högre upplösning.
Upptäckte snabbt att färläggning inte var inom min PS-expertis, men här är ett hastigt 20 minuters arbete...

Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Delanoir skrev:Hittade hit först igår efter tips på Järnringens forum (ni får skylla på Psipo... :wink: ), och som nykomling kan det vara lite svårt att bidra med något textmässigt innan man hunnit få lite koll på allt som redan avhandlats... så jag tänkte inleda med att bidra med en liten blyertsillustration istället:

Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Delanoir skrev:Då den förra bilden verkade bli uppskattad passar jag på att lägga in en till... den här gången blir det en skogsalv av klassiskt snitt!

Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Delanoir skrev:Passar på att lägga upp en bild till, den här gången en råttman. Om någon tycker sig känna igen bildkompositionen kan det bero på att jag inspirerats av en illustration i ett gammalt Ensamma Vargen-soloäventyr!

Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Gunther skrev:Bild
Bild: Felicisk officer i fredstid

Bild
Bild: Felicisk officer i krigstid
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Fafnir skrev:Jag gjorde en snabb idéskidd på hur en hövding i härdräkt skulle kunna tänkas se ut enligt ovanstående resonemang. Vad tror ni?

Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

anders skrev:En mirelsk muskfåraherde, spelandes lokal pipa. :D

Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Spelknepe skrev:Anders presenterar Khartotum!

5 mb version
http://www.erebaltor.se/other/khartotum.jpg

Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

anders skrev:Får jag lov att presentera den palinoriska reliksäljaren Ruvrik från Thurb!


Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

anders skrev:Då får jag väl skämma bort er med ännu en bild - en palinorisk stridshäst. Tredje och troligtvis sista bilden till Palinor. Den som hinner först att tjinga mig kommer jag att jobba för härnäst. :wink:

Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

anders skrev:En zorakisk solriddare...

Bild
Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Fafnir skrev: Har inte mycket att skriva än, men bifogar en skiss. (Den får användas i Hakkai PDF:en om det är önskvärt.)

Bild
Senast redigerad av Mikael den 2007-09-13 15:18, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar