Förslag till illustrationer

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Förslag till illustrationer

Inlägg av Spelknepe »

Startar en ny tråd där vi kan förslå lite illustrationer som vi vi skulle vilja se eller där de ansvariga kan önska en speciell illustration.

Om vi har tur så plockar någon av våra duktiga tecknare upp förslaget och färdigställer en bild.
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Om det är någon som har skeppskonst som älsklingsämne så skulle jag otroligt gärna vilja se en sjöstrid, mellan två eller fler flytetyg.

En trakorisk galbalon mot en Raugonkoloni, rammandes denna med raugoner som försöker klättra över relingen, eller ett svartanks långskepp som brandskattar en dalkisk kogg?

Kanske en dermansk trimaran?
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1758
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Några förslag ur historien:

- Slusstrappan vid Raas Narram. Antingen under konstruktion, färdig, eller i ruiner.

- De Hysixiska spelen.

- Segern vid Grivela.

- Porträtt av några av de jorpagniska kejsarna.

- Feliciernas ankomst.
Andy
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 55
Blev medlem: 2007-02-08 07:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Andy »

Jag skulle önska att mina regler jag sitter med skulle kunna bli illustrerade. Vad gäller val av bilder så funkar de flesta porträttbilder till en karaktärsbyggarkapitel. Sen behövs det vapen bilder, kanske inte på alla vapen men på en del. Jag hoppas att vapnen kan vara så historiskt korrekta som möjligt (för det gillar jag).

Sen bilder med fart i till färdighets och stridskapitlen.

Någon som vill hjälpa till?
Cereval (ett land med troll och drakar)
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1758
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Andy skrev:Jag skulle önska att mina regler jag sitter med skulle kunna bli illustrerade. Vad gäller val av bilder så funkar de flesta porträttbilder till en karaktärsbyggarkapitel. Sen behövs det vapen bilder, kanske inte på alla vapen men på en del. Jag hoppas att vapnen kan vara så historiskt korrekta som möjligt (för det gillar jag).

Sen bilder med fart i till färdighets och stridskapitlen.

Någon som vill hjälpa till?
Kolla igenom redan upplagda bilder... Det bör finnas ett par som går att använda...
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Adragoor skrev:Några förslag ur historien:

- Slusstrappan vid Raas Narram. Antingen under konstruktion, färdig, eller i ruiner.

- Segern vid Grivela.

- Porträtt av några av de jorpagniska kejsarna.

- Feliciernas ankomst.
Dessa tre röstar jag för (kanske tillochmed över mitt eget förslag). Vi behöver helt enkelt mer historia

jag tog bort de hysixiska spelen..för jag vet inte vad det är för något :oops:
A fat man brings a cushion wherever he goes
Andy
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 55
Blev medlem: 2007-02-08 07:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Andy »

Ja, det ska jag kolla. Det finns ett par bra där!
Cereval (ett land med troll och drakar)
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Skulle önska att någon kunde teckna en mara, en riktigt avskyvärd sådan med svarta, nästan rovfågelsliknande klor. Något likt häxan i filmen Superstition från 1982. Hade jag ett Wacom ritbord skulle jag ha ritat själv, men det får bli ett senare köp. Den här månaden måste jag ersätta min trasiga Xbox360 :lol:
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Anders: Får man önska en bild av en ädel Morelver (beduinleverne)? Eller en kvinna?
Morelverna: Dessa ättlingar till det härdade folket lever idag endast kvar i vildmarken och på landsbygden. Ibland tar någon morelverklan över styret för en hamnstad med motiveringen att de har släktskap med morelvernas kungahus. Klanerna är sex till antalet och ser sig som ättlingar till kungahusets döttrar och de ädlingar som överlevde den långa marschen. De är mycket noga med sin härkomst och barn från relationer utanför morelvernas klaner förskjuts. Man är mycket bittra över att de ”ofrälse” tagit makten och förnekar de gamla traditionerna. Klanerna träffas vart annat år på någon av klanernas område och gör upp allianser och giftermål. Klanerna lever huvudsakligen som nomader, befolkar öknen och slätterna, jagar slavar och undviker kustens dekadens. Klassiska morelver är något längre än morëlvidynerna är annars, men kortare än ereberna i genomsnitt. De har sandfärgad hy, mörkt hår och bruna ögon. De har långsmala ansikten och långa smala näsor. De bär svarta pipskägg, smäckra kroksablar och fotsida vita särkar eller kåpor. Morelvernas män bär turech (stora vita tygstycken) som huvudbonader. De hålls fast på huvudet av hårt virade ödleskinn. Med enkelhet kan tygstycket viras kring ansiktet som skydd för vind och damm. I strid bär de den traditionella spetsiga konhjälmen utan visir, tunna och smidiga ringbrynjor på kroppen. Kvinnorna klär sig i vackra dräkter av allsköns färger. Oftast bär de tunna pösiga hosor och luftiga blusar. Utanpå bär de en lång fotsid ärmlös mantelrock. På fötterna bär de mjuka sandaler av kattskinn eller vid finare tillfällen utsmyckad sandaler med guld- och silvertråd. Smycken är vanliga på kvinnor och örhängen bärs av både män och kvinnor. Ogifta giftasmogna kvinnor bär långa fjädrar kring halsen eller i öronen. Morelvernas hem, oftast låga vida tält, smyckas med djungeldjurens fällar och paradisfåglars fjädrar.
Senast redigerad av Mikael den 2008-05-23 11:58, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1758
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Bilder av solfarare samt scener från soltågen hade varit rätt trevligt...
Vid närmare eftertanke ska jag nog försöka prestera sådana själv, men det skadar ju inte med fler...
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Jag tänkte markera förslagen för att de bättre skall synas. Gjort!

Jag har också haft ett par önskningar för Historien jag emailat ett par av Erebaltors talangfulla illustratörer!

Soltågsscen. Kwoskes (Efaro) erövring år 122(?). Jag ser ett hål i muren brevid porten, från utsidan sett. Uppe på rasmasorna står en central solriddare utan hjälm och pekar med sitt flammande svärd in mot staden och brevid honom stödjer sig hans väpnare , med draget svärd, på ett kort spjut med solfana på. En eller två solmunkar står på knä med händerna höjda till bön. Runt detta naturligtvis fler fotsoldater och någon mer riddare på väg in i staden. Av hedningarna behöver ingen synas, men vill du försöka dig på att visa en svart krigare med blont hår kan han ju skymta innaför hålet eller ligga slagen till marken. Vad sägs?

Som avslutningsbild på Erebs Historia ser jag en köpman (1300-1400 talskläder) stå i fören på sitt skepp avslappnat spanandes mot en obestämd kuststad i solnedgången, men också mot Västerhavet och Erebs framtid...
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Mikael skrev:Soltågsscen. Kwoskes (Efaro) erövring år 122(?). Jag ser ett hål i muren brevid porten, från utsidan sett. Uppe på rasmasorna står en central solriddare utan hjälm och pekar med sitt flammande svärd in mot staden och brevid honom stödjer sig hans väpnare , med draget svärd, på ett kort spjut med solfana på. En eller två solmunkar står på knä med händerna höjda till bön. Runt detta naturligtvis fler fotsoldater och någon mer riddare på väg in i staden. Av hedningarna behöver ingen synas, men vill du försöka dig på att visa en svart krigare med blont hår kan han ju skymta innaför hålet eller ligga slagen till marken. Vad sägs?
Låter bra, och absolut med några fallna efarier. Vill dock påminna om att Kwoske föll sommaren 199 eO efter en sju månader lång belägring (om vi vill att den dramatiska scenen skal dateras innan den hängs upp i slottet i Pendon) och att inga ordensriddare ännu fanns vid den tiden men gott om "vanliga" riddare (Solfararorden stiftades 212 eO och Solorden 233-251 eO).
Mikael skrev:Som avslutningsbild på Erebs Historia ser jag en köpman (1300-1400 talskläder) stå i fören på sitt skepp avslappnat spanandes mot en obestämd kuststad i solnedgången, men också mot Västerhavet och Erebs framtid...
Klockrent!
Användarens profilbild
Gaurhir
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 20
Blev medlem: 2007-10-14 01:09

Inlägg av Gaurhir »

Jeg må bare si at bildene til anders er FANTASTSIKE. Det er nøyaktig den tegnestilen jeg synes er best for illustrasjoner. En ting som jeg kunne tenkt meg å se er hus og andre bygninger. Plantegninger kombinert med bilde av huset, likt tegningen av huset i Entika i Melindors Återkomst. Typiske bolighus fra rundt om i Ereb. Vertshus, Smier, Diverse befestninger (a la Zygosunds Bro, bare med fine illustrasjoner) etc etc. Katedraler, templer o.l. er også veldig bra (lik de som allerede er lagt ut). Hadde vært fint med tilhørende plantegninger. Bytegninger er også ekstremt inspirerende og anvendelige :D
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Tack för berömmen, Gaurhir... Det smakar alltid gott och uppmuntrat till fler teckningar. Om du tittar under "Lysande Vägen" i Wikin kan du se att det faktiskt finns (enkla) planritningar över de olika tempelstilarna. Men man kan ju tänka sig att man i vissa landsmoduler inkluderar ett "typiskt bostadshus" a'la Kandra.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Otvin Käkslite
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 205
Blev medlem: 2007-03-03 22:34
Ort: Stockholm

Inlägg av Otvin Käkslite »

Finns det nån begåvad tecknare som skulle kunna tänka sig att teckna ett gäng generiska karaktärsbilder, i samma stil som den som finns på baksidan av 91:ans röda rollformulär.

Tänkte att ni som kan kunde göra lite olika versioner av den. Människa finns ju redan på det formuläret, kanske en kvinnlig version, en orc (man och kvinna), en dvärg (man och öhh.... kvinna?), en hob o.s.v...

Kan vara kul att ha att skissa kläder och sånt på, för oss som inte har eran underbara begåvning.


//M
"Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and good with ketchup..."
Skriv svar