Förslag till illustrationer

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.
Användarens profilbild
Albrekt
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 646
Blev medlem: 2008-11-22 14:08
Ort: Jakarta, Indonesien

Inlägg av Albrekt »

Lite bilder till Stridsbergs kommande äventyr, Drakar och Träd i Norden, skulle väl vara ganska häftigt? Någon ritkunnig involverad i det arbetet?
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2421
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Det hade nog inte suttit helt fel. Synd att man vare sig kan rita eller har scanner :(
Anthony
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 8
Blev medlem: 2009-01-18 23:57
Ort: Karlskrona

Kattman önskas

Inlägg av Anthony »

Hej på er alla!
Jag spelar en kattman i D&D-91 men.....är helt usel på att rita och skulle gärna vilja se en go kattman stående med två långdolkar på ryggen samt ett lätt armborst i händerna.
Ja vet att det är mycket begärt.(fniss)

Magnus
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Skulle uppskatta bild på slp i mitt arbete med Nidland.

Thaden, 45 år och Dummuzi och herre av Jella
Albino ärkemagiker från Kabsahs sandöken.

kanske rökande på shisha med den evigt vakande livvakten Adil i bakgrunden.
Lite beskrivet om de två i mitt inlägg i Nidland tråden

Tack på förhand :P
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Flyttad

Inlägg av Mikael »

Peter Stridsberg skrev:Bilder Sökes

Håller på med ett äventyr
http://www.fileupyours.com/view/248393/ ... %E4rta.rar

Skulle vilja ha "Ungs Gård": En vikingagård med klassisk superstark, dock något åldrad, ransardisk hjälte framför. På hustaket bakom hjälten ligger en drake utbredd med vingarna fastspikade för att leda vattnet till stuprännorna (om illustratören vill)... Har drömt om den bilden! En grip får också gärna vara med i bilden.

Och/eller en bild av Linna (världens oskyldigaste flicka) som glatt och kärleksfullt ger bort (räcker över) ett av världens dyrbaraste diadem till en dvärg (som just bett om det) - hennes två chockade föräldrar i bakgrunden... (Se Linna, Ung och Sunniva i SLP)

Sedan undrar jag om följande bilder, som skulle kunna platsa på ett eller annat håll i äventyrsserien, är paxade...

Fafners Ransardiske Veteran (4)?
Anders försupne och avdankade man (5)?
Anders Jordukaerl (7)?
Adragoors dimmiga skog (7)?
Delanoirs tre dvärgar och bärsärkakrigare (8) och Primitiva krigare (9)?
Dude
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 41
Blev medlem: 2009-02-15 22:22
Ort: København

Inlägg av Dude »

Jeg har et par ønsker til nogle illustrationer af Sydberendien. Er der nogen der har some spare time at dedikere til det?

Jeg vil gerne have ét af en bjergged på en klippeafsats med begyndende sne dalende omkring sig, set fra frøperspektiv.

Og et af en lille landsby af træhuse, halvt skjult bag pallisader, røgsøjler der stiger til vejrs, set oppe fra et højdedrag med knudrede fyrretræer foran sig.
Eller alternativt af "kraner" i et stenbrud med travle arbejdsmænd, der ligger langs en Virelaisøens kyster og har udsigt til dens blanke vand.
Torquemada
Barbisk Hövding
Inlägg: 1154
Blev medlem: 2007-12-29 10:14

Inlägg av Torquemada »

Jag önskar mig några illustrationer till mina fortlöpande krönikor från Klomellien, borta på Klomellientråden, särskilt då från stadsstaterna Mercana och Melorgh. Själv kan jag bara rita streckgubbar...
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Yngsta inlägget i tråden är typ ett och ett halvt år gammalt. Jag har lite bilder på gång.

Ransk spjutvägg/sköldmur i strid
Grip
Reptilman

Dessa står på vänt då mina blåstift, som jag gärna nyttjar är slut. Gripen tycks dessutom vara på villovägar.

Jag ska försöka rita lite till, och undrar vad som känns mest aktuellt. Det roligaste är ju om bilderna kommer till nytta. Jag vill kunna avsluta bilderna relativt snabbt, varför jag inte i nuläget avser göra, byggnader, större scenarion eller landskap.
Jag tänkte att vi kan lägga upp lite förslag här i tråden, så skapar jag en omröstning som sen får agera prioriteringsordning :) Lämpliga förslag är alltså enstaka karaktärer, varelser, föremål etc. Gärna med en bra beskrivning och eventuell länkning till bra referensmaterial.

I morgon om det hinns så kommer en elefantfågel :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Birkes förslag är mottagna. Jag kontrar själv med;

Nargurisk Krokgädda
viewtopic.php?t=73&postdays=0&postorder=asc&start=150

Elefantin
http://www.fafnir.se/bilder/doldis/elefantin2.jpg
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Fafnir skrev: Nargurisk Krokgädda
viewtopic.php?t=73&postdays=0&postorder=asc&start=150
Alvaro Tapia har redan illustrerat nargurisk flodjakt på Krokgädda i Riotminds konverteringsregler för Trudvang sida 5. Klockrent om ni frågar mig. http://www.riotminds.com/material.asp

Jag är en stor fan av Tapia och inspireras mycket av hans konst.
http://www.seriegalleriet.se/main.php?a ... %20Demoner
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Okej. Det verkar inte komma fler förslag så here goes...
Jag kunde inte skriva in det i röstningstråden, så jag klistar in sammanfattningen och punchlinen här istället


Förutom att utnyttja er rösträtt kan ni utnyttja denna tråd till att agitera för erat val och/eller föreslå beskrivningar som inspirerar till att med penna levandegöra alternativet :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Otvin Käkslite skrev:Finns det nån begåvad tecknare som skulle kunna tänka sig att teckna ett gäng generiska karaktärsbilder, i samma stil som den som finns på baksidan av 91:ans röda rollformulär.

Tänkte att ni som kan kunde göra lite olika versioner av den. Människa finns ju redan på det formuläret, kanske en kvinnlig version, en orc (man och kvinna), en dvärg (man och öhh.... kvinna?), en hob o.s.v...

Kan vara kul att ha att skissa kläder och sånt på, för oss som inte har eran underbara begåvning.


//M
Kom på att det vore praktiskt med ngt snarlikt när kimzonska tatueringar skall illustreras, så här kommer en version.
Jag gjorde en ljus version också som ska vara enkel att måla över med kläder, rustningar, frisyrer och annat allsköns hittepå. Ligger i bildbanken
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Merowald Ghripkloo
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 31
Blev medlem: 2011-11-09 19:58
Ort: Skåne

Någon duktig tecknare som vill göra ett par porträtt?

Inlägg av Merowald Ghripkloo »

Har sett att det finns ett antal riktiga talager som lägger in sina alster här.

Finns det nån som vill teckna ett par RP porträtt?
Kanske även vill teckna lanskap med en by och tillhörande borg?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Förslag till illustrationer

Inlägg av birkebeineren »

Jag önskar mig en bild av en Drinn.

Denna varelse beskrivs på sidan 5 i Aidne-modulen och den totala frånvaron av uppmärksamhet kring dens existens gjör att jag tycker den förtjänar en avbildning värd sin säregenhet.

Visste ni förresten att bestjägare på specialuppdrag för caddiska alkemister ibland söker sig ut i Grimmaniträsket för att jaga drinn? Självklart totalt förbjudet enligt kunglig zorakisk lag men levande exemplar förda till Caddo kan inbringa stora summor. Drinnen är dock som bekämt för alla som läst Karrok Blåstavs beskrivning av varelsen varken lättfångad eller ofarlig.
Skriv svar