Orghin

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Orghin

Inlägg av Psipo »

Karta över Orghin (stor): download/file.php?id=39&mode=view
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Orghin

Inlägg av Spelknepe »

Psipo skrev:Vad vet vi om den här kontinenten?

Lite snabba tankar...

Officielt: Kallt, Shargerna (Monster & Män i Ereb Altor). Där finns väl ett blåhudat folk också från ön Sanritra? (den väster om Orghin)

Inofficielt: Peter flaggade något om att en viss hästras skulle komma härifrån.

För att få plats med Marjura så tänker jag öka den stora kartan Norrut med ca 50 - 100 mil. Då kommer Orghin (och Marjura) övergå i ett istäcke.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

* Stryk hästrasen. Palinorisk stridshäst kommer inte från norr. Däremot kan det ju lätt finnas ullhåriga urhästar uppe i norr.

* Officiellt finns det väl Isherrar och deras dyrkande blåhudingar här? Medan sanithsiderna på kontinenten brevé också diggar isherrar, men inte är lika bundis.

p.s. Spelknepe: ser du till att istäcket som täcker Marjura är en tunga som sträcker sig söderut från det större istäcket. Jag tror att det är så det är tänkt.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Spelknepe: ser du till att istäcket som täcker Marjura är en tunga som sträcker sig söderut från det större istäcket. Jag tror att det är så det är tänkt.
Javisst... då kanske jag borde lägga kartan ytterligare norrut. Vore ju fräckt att få med istäcket som en gräns till norr, så att de som kollar kartan kan med säkerhet säga att där inte finns annat än... is
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Spelknepe skrev:
Spelknepe: ser du till att istäcket som täcker Marjura är en tunga som sträcker sig söderut från det större istäcket. Jag tror att det är så det är tänkt.
Javisst... då kanske jag borde lägga kartan ytterligare norrut. Vore ju fräckt att få med istäcket som en gräns till norr, så att de som kollar kartan kan med säkerhet säga att där inte finns annat än... is
Däremot kan det ju lätt finnas ullhåriga urhästar uppe i norr.
De var precis dessa jag tänkte på :)
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Spelknepe skrev:
Spelknepe: ser du till att istäcket som täcker Marjura är en tunga som sträcker sig söderut från det större istäcket. Jag tror att det är så det är tänkt.
Javisst... då kanske jag borde lägga kartan ytterligare norrut. Vore ju fräckt att få med istäcket som en gräns till norr, så att de som kollar kartan kan med säkerhet säga att där inte finns annat än... is
Men vad finns under isen... :twisted:
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

Av någon anledning så flydde folk från Trinsmyra (Shagul b.la) till Marjura. Kan några ha utvandrat till andra ställen? Eller är Marjura unikt?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Men vad finns under isen...
Nu har jag inget referensmaterial, men härskar inte isherrarna i norr och Eld Salamandrarna i söder?
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Javisst... då kanske jag borde lägga kartan ytterligare norrut. Vore ju fräckt att få med istäcket som en gräns till norr, så att de som kollar kartan kan med säkerhet säga att där inte finns annat än... is
Isf. borde kartan utvidgas lite åt söder också så att man får med elden och magman... (Det är ju inga större problem, det finns väl inget land där nere förutom ön Amargoh eller vad den heter.)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Isf. borde kartan utvidgas lite åt söder också så att man får med elden och magman... (Det är ju inga större problem, det finns väl inget land där nere förutom ön Amargoh eller vad den heter.)
Är osäker på det... om man hade kunnat se kartan i "Altors baksida" så hade detta kunnat underlätta kopiöst...
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Spelknepe skrev:
Isf. borde kartan utvidgas lite åt söder också så att man får med elden och magman... (Det är ju inga större problem, det finns väl inget land där nere förutom ön Amargoh eller vad den heter.)
Är osäker på det... om man hade kunnat se kartan i "Altors baksida" så hade detta kunnat underlätta kopiöst...
skall se om jag kan skanna av den på jobbet i veckan och maila den till dig.
Johanfk
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-03-18 18:09
Ort: Hyllinge (Helsingborg)

Inlägg av Johanfk »

Om man tänker på isjättarna som finns på Majura så borde de ju också finnas här uppe. Återigen inte i vidare större antal och som kringvandrande normader.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Spelknepe skrev:
Men vad finns under isen...
Nu har jag inget referensmaterial, men härskar inte isherrarna i norr och Eld Salamandrarna i söder?
Yupp. ÖH finns det väl is-elementarer i norr. Detta behöver kanske inte betyda att just isglacialer och liknande bor däruppe, mer att kylan och isen är besjälad och levande.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Vad jag kan komma ihåg om det yttersta norr...

I EAs kampanjboks historiedel står det om Sanitshids upphöjelse och lite omkring Isherrarna.

Det narguriska folket tjugerna utvandrade hit och blir isbarbarer (i "mitt" Nargur har jag skrivit lite om detta och daterad händelsen til 1837 fO).

Skogsalver från Barbia utvandrar mot norr år 1080 fO och blir Frostalver (eller gick dessa mot Kard?).

I Trakorien-modulen står det lite om blåhudade orghiner och deras handel med ädelis.

Nånstans står det om dvärgar och andra stenfolk?) som vandrar västerut från Akrogal över isarna i norr.
ilmarinen
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 95
Blev medlem: 2007-03-10 09:43
Ort: Linköping

Inlägg av ilmarinen »

Jag började just fundera på hur istäcket i ett polärt koordinatsystem... hur långt norrut ligger egentligen Marjura? Finns det något officiellt material om det?
Skriv svar