Kejsardömet Jih (Jih-pun)

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Funkar utmärkt nu... Tjusigt! :D

Kan man tänka sig sådana här horn på den?


Bild
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Jih-Pun

Inlägg av birkebeineren »

jadelotuz skrev:Just nu är jag inne på en Jih-Punsk Angyon ... Rävsvansad Angyon.
Tycker det ser lovande ut jadelotuz!
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Ok! nu är jag tebax med en sneakpeak på vad resultatet av era å mina tankar har blivit. Sedan får vi se om Angyonen blir någe vi implementerar eller inte (själv är jag nöjd).

Så! Tanken å grejerna runt denna är ... Utgick från lite Japanskt samurajig pansar. Detta är dock en "lätt" pansrad å klädd Rävsvansad Angyon (Foxtail) så att man ska få chans att se Angyonen :) Den har horn (vare så du tänkte Anders?), svansen är lite yvigare och fluffugare å tvåfärgad (liknar en rävs, därav namnet). Den har även en Hjorts å en Gets tendens till Skägg, eller bröst-mán (hår).

Utsmyckningen är lite mix av olika referenser, kan itne riktigt sätta fingret vart. Men här å där finns lite "solfjäder"-aktigt pynt (tex bakom sadeln), detta är dels skydd (mot sol å regn) men främst en utsmyckning för att få den att se "större" å mer imponerande bild. Kan innehålla vackra målningar på landskap som då vackernt inramar "ryttaren" när han fäller upp den. Samma princip hittar man vid Öronen. Material är en mix av trä, papper eller linne uppspänt på trä. Toffsar å sånt har en (kinesisk) inspiration (har för mig de är svaga för toffsar) så jag blandade in lite sånt. Dessa är också för att de den lite mer "Drakigt" utseende (tänk sådana där karnivaldrakar).
Små skygglappar har den också, som är lite räfflade för att ge ett "solfjäder" vikt känsla, som symbolisarar kanske Drakens vingar eller så. Rävsvansade Angyonen är inte riktigt lika rädd för tummult som sina släktingar från Ereb å Orghin. Men skygglapparna hjälper dock till vid även de mest kaotiska tillfällena.

Saden har spännen för att hänga på diverse Sadelväskor, vapenskidor osv. Å den består i grund av en trä eller Bambu konstruktion som med utsökt snillrikhet å uppfinningsrikedom är pluggad, limfäst å bunden på olika sätt till ett litet mästerverk. Få bitar består av metall. Förrutom just spännen å fotklykorna. Detta mest för att göra sadeln seg å lätt. Detta är sedan på samma snillrikhet kompleterad med olika skintyper. Hjortskin, Läder, Mocka eller Hajskin är vanliga material.

Dags för bilden då! ...
Bild
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Mycket, mycket snyggt ritat Jadelotuz! Gillar verkligen det asiatiska stuket och på det hela får du återigen två tummar upp...

Om jag ändå ska gnälla lite, så ser angyonen lite för snäll ut. Tror att det har att göra med ögat... Lite "Never ending story". Kanske lite mer djurisk.... Kolla på ett känguruöga t.ex.

Det andra är att puner, genom Tetsus gåva, är väldigt långa (200-250 cm, som västerns högmän) - men det är ju bara att ändra "175 cm ca" till "210 cm ca".

Mästerligt jobbat!! :D
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Den ser kanske lite snäll ut men den är, med utrustning och allt, mycket mycket snygg! Gillar flaggan! :)

Angående höjden på punerna så kanske de är för långa för att rida ang-yoner och tvingar rida andra djur (eller inte alls rida)?
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

birkebeineren skrev:Den ser kanske lite snäll ut men den är, med utrustning och allt, mycket mycket snygg! Gillar flaggan! :)

Angående höjden på punerna så kanske de är för långa för att rida ang-yoner och tvingar rida andra djur (eller inte alls rida)?
Tänkte att det är just punerna som rider dessa angyoner... Annat folk är för kort och för nöja sig med vattenrådjur, mindre angyoner (den sandfärgade) och dylikt. Den rävsvansade angyonen är "överklassriddjuret" i Jih och rids av tradition bara av zemaì-krigarna.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

anders skrev:Tänkte att det är just punerna som rider dessa angyoner... Annat folk är för kort och för nöja sig med vattenrådjur, mindre angyoner (den sandfärgade) och dylikt. Den rävsvansade angyonen är "överklassriddjuret" i Jih och rids av tradition bara av zemaì-krigarna.
Det låter kanske bättre, och som du säger så är det väl bara att ändra höjden på humanoiden.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Märkte just att Jadelotuz ritade angyonen i morgon (24 Januari)... :shock:

Imponerande! :D
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Märkte just att Jadelotuz ritade angyonen i morgon (24 Januari)... :shock:

Imponerande!
HAHA! oj ... men jo! Hoppade fram i tiden så jag slapp vänta på att den blev färdig :P

hade annars fått för mig att det var den 24:e idag. Slutförde den lixom idag. ... nåja! ... en dag hit eller dit ... :roll:
Anders
Tänkte att det är just punerna som rider dessa angyoner... Annat folk är för kort och för nöja sig med vattenrådjur, mindre angyoner (den sandfärgade) och dylikt. Den rävsvansade angyonen är "överklassriddjuret" i Jih och rids av tradition bara av zemaì-krigarna.
Mm, angående Angyonen (angående - angyon? hmm) så tänkte jag exakt som Anders där. Att angyonen är/kan vara relativ vanlig på Jih (iaf Pun, eller någon av öarna). En av dessa sorter är en "kejserlig" variant. En framavlad för bästa Zemai prestanda :) eller någe liknande. Eller helt enkelt, den Rävsvansade Angyonen är helt enkelt en av de större - "Stridslämpliga" Angyonerna. Andra mindre å samt ibland mindre stridslämpliga angyoner finns :) Samt den mycket större Jhum-Bho (Blå-Elg) Angyonen, som dock är för fredlig å rädshågen av sig.

Men sant. Den ser lite snäll ut när ni säger det. Tänkte inte så mycket på det, mest för att jag i mitt undermedvetna ser Angyonen som en relativt snäll å intelligent varelse (står iaf så i Beskrivningen i Monster Boken 2). Så ville jag ge den mer mänskliga ögon (slags bevis på intelligens el så), i övrigt så beror nog snällheten på att munnen ser ut att "LE". Ändrar jag ögat kommer den bara se illvillig ut. Å jag vill nog fortfarande att Angyonen ska ha ett "listigt" å relativ hög smarthet. ...

:?: ... btw! finns det någon speciell tråd där man kan diskutera Angyon? Kanske vore dags ;)

Men för att stilla allas begär, så ska jag i vanlig ordning se om det går att fixa till något utan att förstöra bilden :)
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Alternativ variant. Inte ändrat mycket. Ser dock inte riktigt lika snäll ut (enligt min åsikt).
Bild

Har också tagit bort Höjd angivningen på jämförelse personen, så att den istället blir neutral, utefter hur stora Punierna nu ska bli. 220cm låter lite väl högt enligt mig ... en vanlig punier är juh 160 (då är han lång!) ;), så det räcker med vanlig Ereb-isk längd på 180cm för att verkar stor som gud själv! Bara min tanke.
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Hmm, vill inte framsta som en petimeter: men jag misstänker att tricket är att fylla i ögonens iris. Angyonen ser i denna version klart allvarligare ut, men fortfarande lite mänsklig, om du förstar vad jag menar. Hellre än intrycket av en intelligent varelse som titta pa en sa vill jag ha lite "beady eyes" s.a.s., eller vad tror ni?
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Peter skrev:Hmm, vill inte framsta som en petimeter: men jag misstänker att tricket är att fylla i ögonens iris. Angyonen ser i denna version klart allvarligare ut, men fortfarande lite mänsklig, om du förstar vad jag menar. Hellre än intrycket av en intelligent varelse som titta pa en sa vill jag ha lite "beady eyes" s.a.s., eller vad tror ni?
Instämmer... Angyonen lär vara smart för att vara djur, men är inte ett fabeldjur... Mer djuriskhet i ögonen skulle fixa biffen säger jag!
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Fett me nice! Jadelotuz!
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Sådär! uppdaterade den senare bilden! äre bättre?
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

jadelotuz skrev:Sådär! uppdaterade den senare bilden! äre bättre?
Japp. Strålande!! :D
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Skriv svar