Bud och meddelande.

Övrigt om Ereb Altor
jonas
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 3
Blev medlem: 2018-01-03 19:41

Bud och meddelande.

Inlägg av jonas »

Jag har försökt att kolla lite här i forumet men känner att jag inte finner riktigt det jag letar efter.

hur gör ni när spelare vill skicka bud? pris och alternativ?

än så länga har jag bara alternativ men inte bra på att sätta priser.
¤ Brevduva.
¤ löpare.
¤ sändebud.
¤ med handelsresanden.
¤ Magiskt bud, (allt från visuellt till text, bild, doft, ljud,etc) vet att denna är dyr.
men annars har jag svårt att sätta riktigt penna på vad det skall kosta.

ALLA tips är hjärtligt välkomna.

MVH
jonas.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Bud och meddelande.

Inlägg av birkebeineren »

I Krilloan-modulen finns Transportörernas gille beskrivet. Där kan det stå något användbart om priser och meddelanden.

Sen tror jag det står om brevduvor i Gigant-Kampanj boken.

Hittar du något användbart eller konstruerar något själv får du gärna beskriva det här! :)
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bud och meddelande.

Inlägg av Brior »

Jag har kört en lite rolig magisk grej i Forbidden lands, Fria ligans spel som kommer snart:
Två marmorplattor står i magisk förbindelse över avstånd. Man kan flytta marmorslingorna med fingret och motsvarande ändring sker då på den andra plattan, men det är svårt att skriva text eftersom allt blir så grovt. Jag har, inspirerad av Johan Hagelbäck, föreslagit följande metod i spel: tallrik med filmjölk på vilken ränder av kryddor strötts. Den som skriver får dra i filmjölken med fingret och sedan tolkar resten av bordet vad han försöker säga.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Bud och meddelande.

Inlägg av birkebeineren »

Det låter som en rolig grej. Skulle du få för dig att skriva en ny Trakorien roman och ha ännu en boktävling kan ju en av frågorna vara att tolka en filmjölkstallrik med trakorisk budskap. :D
Skriv svar