Altors Universum

Övrigt om Ereb Altor
Användarens profilbild
Drahcon
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 58
Blev medlem: 2014-11-01 19:21
Ort: Sverige

Re: Altors Universum

Inlägg av Drahcon »

Skriver just nu ett äventyr där Månen Raukhra är involverad.

Vad vet vi mer om den månen?
https://erebaltor.se/wiki/index.php?title=Raukhra
Raukhra är en röd måne som tycks följa en egensinnig eliptisk bana. Några gånger per årtusende har den noterats särskilt nära Altor. Under den Tredje Konfluxen var Raukhra särskilt nära och det sägs att delar av månen föll till Altors yta. Åtminstone två nedslagsplatser talas det om, en i Hynsolge och en i Efaro. Raukhras kopplingar till Onaabys och Oktagonen är inte bevisade, men vedertagna. Raukhra kallas ofta Den onda himlakroppen och det finns dagar när den sägs påverkar vädret till s.k. Ondväder där grödor ruttnar och mat omedelbart blir oätligt.
Vilka varelser lever där?
Klimat?
Tror inte denna tabell kan appliceras på en måne, eller kan det?


Invånarantal:
Befolkning:
Huvudstad:
Statsöverhuvud:
Styrelseform:
Exportvaror:
Importvaror:
Välstånd:
Armé:
Religion:
Övrigt:

I mitt äventyr ser jag Raukhra som en "fängelseplanet" och i allmänhet ser jag månarna och planeterna i Universum som besjälade av Gudar.


Månen Raukhra har besvärliga (läs Kaotiskt Onda) deporterats till. Och Raukhra är i den mån att den har i princip blivit belamrad med så mycket onda energier att den fått "eget liv" därmed har en "egensinnig" omloppsbana. Månen Rhaukra är besjälad av en god gud, med gott syfte, men som blivit överkörd av de krafter/varelser som skickats dit.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Altors Universum

Inlägg av birkebeineren »

Intressant äventyrsidé. :D

Kanske finns det blodsalver och demonkatter på Raukhra? Kopplingen skulle då vara Gormowacs skog i Hynsolge där den tresvansade kometen som tros härstamma från Raukhra slog ner.
Användarens profilbild
Drahcon
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 58
Blev medlem: 2014-11-01 19:21
Ort: Sverige

Re: Altors Universum

Inlägg av Drahcon »

Ojsan! Den köper jag i Hull och Hår!

Där har jag ett spår.
birkebeineren skrev: 2021-10-02 07:37 Intressant äventyrsidé. :D

Kanske finns det blodsalver och demonkatter på Raukhra? Kopplingen skulle då vara Gormowacs skog i Hynsolge där den tresvansade kometen som tros härstamma från Raukhra slog ner.
Skriv svar