Drakmästare Gadirm

Kända eller nämnvärda karaktärer i Ereb Altor. Allt från elaka svartalfshövdingar till fagra alvdrottningar.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Drakmästare Gadirm

Inlägg av Hans »

Vart ska vi placera han och hans rike ska tydligen finnas uppe i norr stort som Öland
(det finns för få riktigt mäktiga SLP i Ereb)
The Artist Formerly Known as Boris
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Tror att det enligt sinkadus är ¨å att gardrim bor i Akrogal. I Trimbusbergen tror jag.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

I vilken Sinkadus? Har kollat i 7, 9 och 24, men jag hittar inget.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Jag känner igen det här med Akrogal men kan inte hitta nått om det heller :?:
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Han omnämns i Gigant också. Kan det vara där?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Känner också igen det där med Akrogal...

Kan det vara från artikeln i Sinkadus som förklarar skillnaden mellan titeln och rasen "Drakmästare?

Tror att denna skillnad endast var synligt i ett östnarguriskt språk (hynska/prangi?) och jag har på nåt vis tänkt mig östra Ereb (norr om Kopparhavsområdet), men jag har aldrig placerat ut Drakmästare Gadarim i "mitt" Altor.

Kanske den berömliga "vita" halvön öster om Nidland?
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1758
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Det står inte i någon artikel, utan i ett svar i brevspalten...
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Ett svar altså? Från Gadarims far(Stålhandske?)?

Vet du vilket nummer?
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

I Gigant har han ett rike i "De Norra Ödemarkerna" (för övrigt en plats i Mutant:Undergångens Arvtagares värld, det vore en twist :P )

Kan ju både vara akrogal och ereb om man nu anser att han hör hemma i Ereb Altor. Texten i Gigant är ju tydligt "generisk"
Användarens profilbild
Didra
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-03-10 00:15
Ort: Umeå

Inlägg av Didra »

birkebeineren skrev:Ett svar altså? Från Gadarims far(Stålhandske?)?

Vet du vilket nummer?

"Gadirm håller till i Akrogal, ungefär mellan r och o i namnet Akrogal på stora Ereb-kartan."

- Sinkadus #25, sid 19.
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Re: Drakmästare Gadirm

Inlägg av Lindén »

Boris skrev:(det finns för få riktigt mäktiga SLP i Ereb)
Instämmer, man börjar tröttna på häxmästaren eller Vicotnick nu.. =)
Dampe
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 1
Blev medlem: 2007-09-11 18:54

Inlägg av Dampe »

I det superba äventyret "Barbia, Siratsias vita formelbok" presenters häxan Siratia, en lokal förmåga som lurat både tiden och naturen i sin jakt på makt och kunskap. Jag har spellett äventyret ett par gånger och i de fall då rollpersonerna misslyckats med att ha ihjäl henne har jag fått nöjet att använda henne vidare. Hon har visat sig vara en SLP med oanade resurser. [/list]
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2421
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Jag blev nästan kär i siratsia då vi spelade barbia. Hon är både charmig, dualistisk i sin karaktär samt förbaskat livsfarlig!

Ett stort plus med den kampanjen är förövrigt att den kan altereras beroende på om hon spelas ond eller god och därmed kan spelarna "chockas" lite även andra gången de spelar samma äventyr.

nog nu om henne av mig

Sant är dock att de finns för få riktigt mäktiga slps för tillfället.
Jesper
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 6
Blev medlem: 2012-11-10 20:39
Ort: Uppsala

Inlägg av Jesper »

Efter att ha fått idén av en kommentar på bloggen Karkionen i Kandra så har jag beslutat att använda Gadirm Drakmästare som en mäktig antagonist. Jag hade tänkt lägga hans rike i trakterna kring Staden O, men det faller väl inte i så god jord kan jag tänka.

Hur som haver så tänkte jag mig att han är en maktgalen despot som förblindats av sina egna visioner och ideologier och detta har lett honom till att bli en tämligen hänsynslös ledare. Exakt hur hans styggelser skall yttra sig har jag inte riktigt tänkt ut ännu, men animerande av besegrade fiender för att för evigt få slava i Gadirms arméer och på hans fält är ju en tanke. Kanske har han funnit någon form av interdimensionell läcka som lett till att hela folkgrupper infekterats med en obalans som bara kan åtgärdas med att de utplånas fullständigt ...

Jag bara spekulerar nu, men känner att det skulle kunna bli bra. Är dessutom oerhört trött på skurkar som är just skurkar på grund av att de är "onda". Lite nyans i fantasyn tack! Bättre med skurkar som tror sig vara hjältar och sträva mot något gott.
Cogito ergo BOM!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Ja eftersom han är placerad i Akrogal enligt källorna föreslår jag att du ersätter honom med en annan person i äventyret, för det behöver väl inte vara just han? Jag föreslår en ny mäktig personlighet från norr om Kalkländerna, öster om O och väster om Mirel. Spännande område. Vit fläck. Birke kan säkert ge dig de bästa länkarna till olika trådar där området behandlas, men börja i Staden O tråden. Välkommen! :D
Skriv svar