Häxmästaren i Svarta Tornet

Kända eller nämnvärda karaktärer i Ereb Altor. Allt från elaka svartalfshövdingar till fagra alvdrottningar.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Häxmästaren i Svarta Tornet

Inlägg av anders »

Då länderna på Aidne-halvön börjar växa fram under Regils och Fraxinus skickliga händer bestämde jag mig för att åta mig ett beställningsjobb från Gunther, som ville att jag skulle rita Häxmästaren i Svarta Tornet.

Så det har jag gjort...

Bild

Bild
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Mycket stiligt!
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Man tackar ödmjukast. Jag har i min frånvaro gjort en kampanj i Häxmästarens territorium, så jag kommer att skriva ihop någonting om stället i wikin senare.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Gunther skrev:Man tackar ödmjukast. Jag har i min frånvaro gjort en kampanj i Häxmästarens territorium, så jag kommer att skriva ihop någonting om stället i wikin senare.
Ja nu får du ta mig tusan se till att tillbringa lite tid här på forumet! :D Du har saknats! :wink:
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Snyggt som vanligt anders, precis som han beskrivs i aidne! :D

( i min kampanj är han dock en kortvuxen man med ickeimponerande utseende...men med det där speciella som man inte riktigt kan uttrycka i ord...en utstrålning långt utöver hans annars ointressanta figur. Utstrålar klipskhet och makt, en tyst farlighet som kan få även troll eller åtminstone smarta resar att darra i knäna. :wink: )
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

Är det emot stadgarna att använda typ den text som redan står om Häxmästaren (främst i Aidne) och lägga till honom under monster&män?
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Lindén skrev:Är det emot stadgarna att använda typ den text som redan står om Häxmästaren (främst i Aidne) och lägga till honom under monster&män?
Om du skriver om texten, men uttrycker i princip samma sak (i annorlunda ordalag) ska det gå bra har jag för mig...
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Håller på att skriva om honom och området nu.

Jag har för mig att vi har diskuterat det här med hemligheter tidigare. T ex att Häxmästaren inte har ett namn eller egentlig bakgrund (han bara dök upp). Har svagt för mig att vi kom fram till att sådan information bör finnas, bara att ingen i världen vet det. Ska jag hitta på en bakgrund, namn, o s v?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Gunther skrev:Håller på att skriva om honom och området nu.

Jag har för mig att vi har diskuterat det här med hemligheter tidigare. T ex att Häxmästaren inte har ett namn eller egentlig bakgrund (han bara dök upp). Har svagt för mig att vi kom fram till att sådan information bör finnas, bara att ingen i världen vet det. Ska jag hitta på en bakgrund, namn, o s v?
Gärna. Sådan där endast för SL info som dykt upp i Kardien tycker jag gott kan finnas.
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

Mikael skrev:
Gunther skrev:Håller på att skriva om honom och området nu.

Jag har för mig att vi har diskuterat det här med hemligheter tidigare. T ex att Häxmästaren inte har ett namn eller egentlig bakgrund (han bara dök upp). Har svagt för mig att vi kom fram till att sådan information bör finnas, bara att ingen i världen vet det. Ska jag hitta på en bakgrund, namn, o s v?
Gärna. Sådan där endast för SL info som dykt upp i Kardien tycker jag gott kan finnas.
Instämmer
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Gott, då gör vi absolut så. Jag har skapat sidan, så det är bara länka in honom där han omnämns.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Jag tänker mig att Häxmästaren är född i mitten av 300-talet e.O. Någonstans i östra Ereb eftersom han behärskar deras språk såväl som dom i närheten av Aidnebergen.

Någon som har något förslag på en stad/land som han kan komma i från? Han hade en mycket bra bakgrund i både nekromanti och elementarmagi. En ljusskygg akademi eller en personlig lärare? Han måste ha hållit sig okänd för världens magiker trots att han var ganska framstående även på den tiden.

Eftersom hans åldershämmande ritualer inte gör honom yngre så bör han ha påbörjat dessa redan innan han begav sig västerut. Eller så snappade han upp det tidigt på vägen.
Användarens profilbild
Ahnìon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 121
Blev medlem: 2007-12-25 22:43
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Ahnìon »

Det sägs att Klomellien var en tillflyktsort för nekromantiker för några hundra år sedan. (Ereb Altor-boxen, spelarboken, sid 35 - "Vad den mäktige magikern säger.")
Ingen kan förneka stridsgaffelns överlägsenhet!
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Intressant. Jag ska titta på det. Fler förslag?
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Gunther skrev:Intressant. Jag ska titta på det. Fler förslag?
Nja, Man hade kunnat tänka sig att han var oäkta sonson eller sonsonsson till den kardiske kung kleodrik II vars ätt (formellt) dör ut sedan draken Tallerind sätter eld på kungliga slottet. Kung Brand dödar draken och sätts på den faltrakiska tronen i stället.

Men det inträffar 100 år tidigare än när du, Gunther, säger att Häxmästaren föddes.

Dessutom är det kanske en aning långsökt. :?
Skriv svar