Häxmästaren i Svarta Tornet

Kända eller nämnvärda karaktärer i Ereb Altor. Allt från elaka svartalfshövdingar till fagra alvdrottningar.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Lite OT

Apropos element skall vi inte glömma trä och metall fran Jih-Pun. Jag tycker att det är ganska tydligt att det finns en uppsjö element i Ereb: och potential att spela bade mullmagiker, stenmagiker och bronsmagiker. (Kanske 118 stycken)
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Ehm...parallella tidsparadoxer och allt vad det kan heta. Jag vet inte...isf får någon annan ta över. Jag är lite för down-to-earth för att hitta på sånt. Sedan kan man ju också fråga sig om det är lämpligt, men det är väl inte upp till mig enbart.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Gunther skrev:Ehm...parallella tidsparadoxer och allt vad det kan heta. Jag vet inte...isf får någon annan ta över. Jag är lite för down-to-earth för att hitta på sånt. Sedan kan man ju också fråga sig om det är lämpligt, men det är väl inte upp till mig enbart.
Njäe... hmm... :oops: Det var som sagt flummigt svammel. Hade inte druckit mitt morgonkaffe. Glöm det! :)
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Fafnir skrev:I grunboken fanns fyra element. I Expert intoducerades ytterligare tre (av namngivna magiker...) Sedan spekulerades länge i om det fanns ett åttonde elementar och om detta då var tiden. (I magiboxen hittade man dock det fjärde elementet...) Det lämnas öppet om det kanske kan finnas fler elementar än de 8(4).
Kanske har häxmästaren just börjat närma sig tidsmagin, såpass att han kan frysa tiden (extremt) korta stunder eller åtminstone skåda in i den korta bitar och lärt sig nyttja detta.


Tänk om häxmästaren faktiskt lär sig bända tiden efter sitt behag medelst den nyuppfunna chronomagiken, lämnar aidne och slår sig ner på östra halvklotet, där han låter kröna sig som kejsare i Altors sedemera största stad -Chronopia, där han har total makt!!!

Det ni...Där fick ni svammel på hög nivå (som närapå kommer få mig bränd på bål för kätterska chronopiaflörtar...)
Rensat från kätteriet så tycker jag at det här är precis rätt väg! men, det verkar jag kanske var ensam om...
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Kom på en annan utväg att utnyttja det här.
Tänkte kombinera ihop tidstankarna i gladaskogen med en liten länk till häxmästaren.

Kommer till kardien tråden inom en relativt snar framtid.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Ett tips! Häxmästaren beskrivs om inte jag minns fel i Gigants gula bok, med färdigheter och magiska föremål mm.
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Woot? Nej det är väl Gadirm?
Sorry can't brain today, I have the dumb.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Jan Erik Söderman skrev:Woot? Nej det är väl Gadirm?
Jaha så är det kanske? I Aidne då?
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Mikael skrev:
Jan Erik Söderman skrev:Woot? Nej det är väl Gadirm?
Jaha så är det kanske? I Aidne då?
Nej, men väl i Ivenoe Medeltidsregler sid. 64.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Snibben skrev:
Mikael skrev:
Jan Erik Söderman skrev:Woot? Nej det är väl Gadirm?
Jaha så är det kanske? I Aidne då?
Nej, men väl i Ivenoe Medeltidsregler sid. 64.
Visste jag hade sett det.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Häxmästarens vapenmärke?

Inlägg av Mikael »

Här finns en bitråd som nu är stängd och fortsätter nedan.

viewtopic.php?p=25281#25281
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Frågan

Inlägg av Mikael »

Torbjörn skrev:Är det någon som vet något om hur Häxmästaren i Svarta Tornets vapensköld / symbol ser ut? Jag har inte lyckats hitta någon info om detta. Min kampanj cirkulerar just nu kring Häxmästarens göromål i Kardien och Zorakin och min tanke är att han i alla fall bör ha något sköldmärke eller symbol av något slag.

Torbjörn
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Vi verkar ju ha ett par förslag:

1) Heraldisk devis, möjligen kopplad till hans status som "tronföljare" (är det senare spikat, eller spånar vi fortf. på hans ursprung?)
2) Pentagram
3) Tarotkortet "Tornet"

P.S.. ang. magiskolor. Efter en kort titt i DoD Ivanhoe visar det sig att han har Elementarmagi med fokus på Mörker, samt Eld, Frost och Energistråle, förutom det en bred uppsättning Nekromantiska besvärjelser. V
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Peter skrev:Vi verkar ju ha ett par förslag:

1) Heraldisk devis, möjligen kopplad till hans status som "tronföljare" (är det senare spikat, eller spånar vi fortf. på hans ursprung?)
Det är Wikifierat, vilket inte är detsamma som spikat.
Peter skrev:
3) Tarotkortet "Tornet"
Tornriddrna som har som mål att bryta tornet har just ett brutet torn som vapenbild mot en lysande sol (vilken bakgrundsfärg de har nämns inte). Därför är kanske inte tarotkortet tornet lämpligt då det innehåller just ett brutet torn. Tarotkort är inte heller så bar då de inte känns Altoriska. Här används istället Shaulkortleken och där ingår inte kortet tornet.

Vad gäller bastard vapen av den Faltrakiska kungaätten kan man tänka sig att han bara använder det privat och inte som ett märke för soldater.
Här är ett förslag;
Faltrax vapen. Används av häxmästern till sina livpager och personliga livakter. Få har någonsion sett dem och de som har gjort det förstår inte innebörden då vapnet är förbjudet sedan fyrahundra år i kardien.
Bild
Bastard och arvsvapnet. Används som Häxmästarens personliga fana och vapenrock. Bara han och hans väpnare bär dessa i fältslag varför de aldrig setts mer än den fana som hänger i svarta tornets riddarsal.
Bild
Svarta tornets standar och härmärke. Bärs av tornets soldater och syns på de fanor som smyckar tornet och härlägren.
Bild
Bara förslag
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Men så bra förslag. :D
Skriv svar