Vad vet Erebierna om sin historia egentligen?

Ereb Altors övergripande historia
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

haha ingen fara =) Nej i Nohstril skulle jag inte vilja ha dem, en organisation som Mandelordern kan dra stora fördelar i att resa med Erebosiska handelsfartyg i världen eller t.om "beställa" hem vad de saknar, därför känns kontakten viktig med Erebos. Men skulle man placera dem i Nohstril (finns ju egentlligen inte den möjligheten sedan Nestor Phorius fatala misstag) skulle Femhusrådet få för stor kontroll på deras införsel av historiska artefakter och betydande verk.

Jag tänker mig mer en samlingsplats i Gringul för hemkomna och avresande ordensmedlemmar, bra vore därför om det till viss del även kunde fungera som en ordensbank just för medlemmarnas guld som de ska ha med på resan, hemtagna fynd och liknande. Ett universitet vore därför att ta i men visst kan en del av det drivas som ett mindre Lycée.

haha Mandelordern har oanad potential. Det här ska bli jävligt spännande =) (I skrivande stund inser jag att Mandelordern borde ligga under "ordnar" i wikin så jag får nog "kill my darlings" med att viga alltför stor plats åt dem =)
Skriv svar