Monsterboken!?

Tala, klottra, viska, konspirera...
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Monsterboken!?

Inlägg av Fafnir »

Visste ni att det fortfarande finns D&D prylar att köpa? På danska förvisso...

http://www.adlibris.com/se/searchresult ... duct=False
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Lillen
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2010-05-27 21:12

Inlägg av Lillen »

Är det någon som har någon av de här? Jag undrar vilken kvalitet det är på böckerna. För priset är ju riktigt lågt och jag blir lite sugen på att köpa en och pröva. Kandra kartan i sig är värd sin vikt i guld om den följer med!

Magnus
Användarens profilbild
Didra
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-03-10 00:15
Ort: Umeå

Inlägg av Didra »

Lillen skrev:Är det någon som har någon av de här? Jag undrar vilken kvalitet det är på böckerna. För priset är ju riktigt lågt och jag blir lite sugen på att köpa en och pröva. Kandra kartan i sig är värd sin vikt i guld om den följer med!

Magnus
Fast Kandra var ju tillfälligt slut, vilket gissningsvis betyder slut för all framtid. Den enda som fanns kvar i lager var monsterboken.
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

DoD grejs ... eller äventyrsspel i PDF

Inlägg av jadelotuz »

Ville bara tipsa om att hela Äventyrsspels alster (mer eller mindre) finns annars att hitta på ThePirateBay ... finns en som heter Äventyrsspel 1.7. Vad jag vet så är det den senaste. Den innehåller hela DoD från v1 till v5 (chronopia) i PDF. samt massa annat som Mutant, Chock, Kult, Mutant Techno etc. Vill ni ha en direkt länk till torrenten så säg till.
:)
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Lillen
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2010-05-27 21:12

Inlägg av Lillen »

Didra skrev:
Lillen skrev:Är det någon som har någon av de här? Jag undrar vilken kvalitet det är på böckerna. För priset är ju riktigt lågt och jag blir lite sugen på att köpa en och pröva. Kandra kartan i sig är värd sin vikt i guld om den följer med!

Magnus
Fast Kandra var ju tillfälligt slut, vilket gissningsvis betyder slut för all framtid. Den enda som fanns kvar i lager var monsterboken.
Hej,

Jag beställde Kandra och fick mycket väl ett ex. Bra kvalité och trevligt med en ny fräsch karta över allas vår favorit stad. En snabb undran är varför dessa alster finns tillgängliga i Danmark men inte i Sverige? Om de här böckerna fortfarande trycks upp i Danmark borde möjligheten även finnas i Sverige tycker jag. Men å andra sidan kan jag inget om tryckerinäringen! :D

Jag rekommenderar alla fall ett köp!

Magnus
Användarens profilbild
Rubicon
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 162
Blev medlem: 2010-06-05 18:28
Ort: Härnösand

Inlägg av Rubicon »

Gissningsvis gav inte Äventyrsspel ut rollspelen i Danmark själva, utan licenserade ut rättigheterna till något lokalt bolag som då förmodligen fortfarande sitter på utgivningsrättigheterna i Danmark.

I Sverige köptes ju rättigheterna upp och namnet Drakar och Demoner användes i nyutgåvor.
-Vi kåt nik och Lill-Aron? Vilka fåniga namn!
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Jösses vad coolt! Som en tidskapsel nästan :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Lillen
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2010-05-27 21:12

Inlägg av Lillen »

Fafnir skrev:Jösses vad coolt! Som en tidskapsel nästan :)
Det var så det kändes när jag öppnade paketet. Boken är dock inte identisk, det är andra illustrationer. Men nog lite bättre, om det inte var för språket då! :D

Magnus
Användarens profilbild
Jakobius
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-08-05 13:33
Ort: Visby
Kontakt:

Monsterboken 2 revisited

Inlägg av Jakobius »

För den som är intresserad av de gamla monsterböckerna och annat ur Äventyrsspels guldålder rekommenderar jag bloggen Karkionen i Kandra http://karkionen.wordpress.com/. Senaste inlägget handlar om Monsterboken 2!
Skriv svar