Äventyr till DoD: I Svarta tornets tjänst del II

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Äventyr till DoD: I Svarta tornets tjänst del II

Inlägg av skaraborgarn »

Äventyr till DoD: I Svarta tornets tjänst del II

Ja nu borde ju rollpersonerna vara ganska bra om de lyckats med alla små uppdrag. Nu höjer vi nivån lite:

Jakt på jägaren
Den mäktige hertigen i Kardien ska tillbringa några veckor med att jaga. Jakten ska ske långt inne i västra delen av detta rike. Hertigen har bara med sig få personer i sitt följe, några kockar, tjänare livvakter samt några gäster. Att kidnappa hertigen vore en fjäder i hatten eller hur?

Det ligger i häxmästarens intresse att hertigen kidnappas och förs till Svarta tornet. Ta er in i Kardien och ta honom till fånga. Om ni inte kan ta med honom levande så eliminera honom, men ta med hans huvud som bevis!

Rädda bönder

I Zorakin har en del livegenskap ansett sig fått sämre levnadsförhållanden. En karismatisk livegen har startat ett uppror i rikets östra del. Hans man är Sartakus. Upproret har lyckats förvånansvärt bra, men de livegna kan inte hålla stånd mot professionella knektar hur länge som helst.

Det ligger i häxmästarens intresse att ni beger er österut och tar kontakt med Sartakus. Utge er för att sympatisera med upproret och bistå med råd och dåd. Ta med er vapen och pengar som kan användas för att bistå de livegna. Det får inte komma fram att ni är i häxmästarens sold.

Dra Gadirm vid näsan

Några unga magiker och andra äventyrare säger sig ha hittat i en gammalt gravkummel ett mycket mäktigt magiskt, nekromantisk närmare bestämt föremål. Om det är vad er herre tror kan det vara ett föremål som kan förändra nekromantin för all framtid. De som funnits föremålet har tagit kontakt med flera mäktiga svartskonstnärer, däribland häxmästaren men den som gav bästa budet var drakmästaren. De ska nu bege sig till denne för att sälja föremålet.

Det ligger i häxmästarens intresse att ni hittar säljarna av föremålet innan de hinner till Gadirm. Ta föremålet, döda dem om inte annat som straff för att de förolämpat er herre samt alla eventuella vitten. Det får under inga omständigheter komma fram att ni är i häxmästarens tjänst. Vi vill inte ha Gadirm drakmästare som fiende.

Om RP inte behärskar magi så kan deras överordnade Veka följa med. Hon kan kanske bedöma föremålets magi.

Draken ska få en skatt

Havsdraken Gogorschin har er herre kommit i kontakt med. Den mäktige draken håller till i Västerhavet. Häxmästaren har lovat Gogorschin en större förmögenhet om denne vill börja terrorisera Kardiens kuster i väster.

Det ligger i häxmästaren intresse att ni beger er västerut och går ombord på ett fartyg tillhörande svarta piratankor. Ge er av till draken och överlämna skatten. Vidare ska ni understödja draken, förhindra riddare och hjältar som vill strida mot denne samt vid behov hjälpa draken att samla in det den kan stjäla då den härjar kusterna.
Vidare ska ni se till att draken verkligen åtar sig att härja och förstöra kusterna i fiendens rike. Observera reta inte draken!