40års-jubileum på Alphaspel

Tala, klottra, viska, konspirera...
Dennis
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 2
Blev medlem: 2021-03-13 08:30

40års-jubileum på Alphaspel

Inlägg av Dennis »

Hej på er!

Under vecka 35 så kommer vi att fira DoD 40år på Alphaspel i Stockholm. I vår restaurang så kommer vi att ha en utställning med en (tror vi) komplett samling av allt som getts ut sedan 1982 inklusive många rariteter och under helgen 2-4 september så blir det en hel del aktiviteter och besök av gamla och nya engagerade i ämnet. Fria Ligan kommer att finnas på plats och prata om den nya utgåvan, det blir lite demo-spel, föredrag, intervjuer mm. Programmet dyker upp i facebook-eventet efter hand som det blir klart.

Dels så vill jag passa på at bjuda in till evenemanget, men jag vill också föreslå en live-träff för forumengagerade hos oss någon gång under veckan eller möjligen helgen om vi kan skotta fram lite sittplats för ändamålet. Mat, dryck och sittplatser i för ändamålet anpassad miljö finnes, och bara jag vet hur många som är intresserade ser jag till att reservera plats. Kanske också någon eller några skulle tycka att det var kul att ha en liten programpunkt om EA-projektet under helgen och sprida ordet till andra entusiaster?
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Re: 40års-jubileum på Alphaspel

Inlägg av anders »

Skulle varit förbaskat roligt! Tyvärr är jag inte i Sverige då, så jag kommer inte kunna närvara, men hoppas det blir av för er andra.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2428
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: 40års-jubileum på Alphaspel

Inlägg av gtjorgo »

Bor tyvärr i fel ända av landet men ska sprida ordet i mina kretsar:-)

Kul!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: 40års-jubileum på Alphaspel

Inlägg av Mikael »

Tja, det kanske vore kul. :D
Dennis
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 2
Blev medlem: 2021-03-13 08:30

Re: 40års-jubileum på Alphaspel

Inlägg av Dennis »

Nu ligger hela programmet uppe för Alphaspels jubileumsvecka 29 augusti till 4 september:

Hela veckan: en utställning med allt som publicerats till Drakar och Demoner sedan 1982! Öppen 14-21 mån-fre, 10-17 lördag och 10-14 söndag.

Måndag till fredag: prova-på (eller återupplev) Drakar och Demoner som spelare hos oss. Vi har laddat upp med spelledare och äventyr, och biljetter hittar du på hemsidan.

Lördag 3 september

15.00-16.30
Guidad visning av samlingen och djupdykningar i Drakar och Demoners historia med Orvar Säfström.

17.00-18.30
Panelsamtal med bland annat Anders Blixt och Erik Granström.

19.00-21.00
Liverollspel! (biljett krävs)
Legendarerna Anders Blixt, Anders Fager och Erik Granström provar introduktionsäventyret till Fria Ligans nya Drakar och Demoner.
Spelledare: Andreas Lundström från Sweden Rolls!

Söndag 4 september

14.00-15.30
Drakar och Demoner 2022!
Tomas Härenstam från Fria Ligan berättar om den nya versionen av Drakar och Demoner som kommer senare i år.

14:00-17:00
Håkan Ackegård och Peter Bergting signerar nya och gamla alster.

16.00-17.30
Orvar Säfström berättar om sin kommande bok Drakar och Demoner: Berättelser från det största äventyret

18.00-20.00
Liverollspel! (biljett krävs)
Sweden Rolls spelar ett scenario från Drakar och Demoners ungdom omskrivet för Fria Ligans nya regelsystem.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: 40års-jubileum på Alphaspel

Inlägg av birkebeineren »

Möjlighet att spela Drakar och Demoner: https://www.rollspel.nu/threads/drakar- ... st-1137520
Skriv svar