Ereb altor - Min privata version

Skriv om ditt projekt, dela med dig av husregler.
dragonewyn
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 28
Blev medlem: 2019-09-09 15:36

Re: Ereb altor - Min privata version

Inlägg av dragonewyn »

Nu finns även några nya karaktärsblad för diverse olika rollspelsupplägg.

- Extra tillägg för besvärjelser.
- Karaktärsblad för spelarens djur (häst eller personligt djur som exempelvis utbygdsjägare)
- Skepp (för sjöstrider).

Här är några exempel:
Bild
Bild
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2419
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Ereb altor - Min privata version

Inlägg av gtjorgo »

Snyggt!
Användarens profilbild
Drahcon
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 58
Blev medlem: 2014-11-01 19:21
Ort: Sverige

Re: Ereb altor - Min privata version

Inlägg av Drahcon »

Snacka med Helmsgast eller annat förlag.
De verkar vara "vanliga" snubbar som sitter på ganska dåligt material enligt mig.
Ditt verkar ju hur bra som helst!
Så kan du säkert få pengar för det.

Jag tycker det ser ut att vara bättre kvalite än de flesta svenska rollspelsprodukter (Mot drakar och demoner marknaden) som släppts sen 2016 och framåt.

Skulle jag se sånt här lite mer seriösare och genomtänktare material så skulle jag LÄTT köpa det
dragonewyn
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 28
Blev medlem: 2019-09-09 15:36

Re: Ereb altor - Min privata version

Inlägg av dragonewyn »

IRL livet tog fart och plockade mycket tid från detta projekt. Men, jag har ändå lite nyheter.

- Denna bok är egentligen bara gjord för min egen rollspelsgrupp. Det hade klart varit kul att släppa material till en större publik. Men i nuläget söker jag inte aktivt efter ett samarbete, men alla är välkomna att höra av sig (vem vet vart det leder).

Jag har kikat mer på magisystemet och balanserat om stora delar av all magi i Ereb Altor (från officiella källor och alternativa system). Det har varit ett rejält jobb men jag känner att det har blivit ganska bra.

Här är en sneak peak av magiboken just nu:
Bild
Info, minimagier, fördjupningar (varje kategori har egna fördjupningar - se orginalboken).

Bild
Här kan man se exempel på olika magier.

Magier är nu tydligare, har olika kostnader (och CL att höja effektgrad). Magier har olika effekter baserat på effektgrad. Vissa ökar hela tiden (varje +1 effektgrad) medans andra måste man uppnå.

Bild

Ovanpå detta så skapar jag nu ett nytt system, utöver magiskolor så har alla egna sätt att kasta besvärjelser. Vissa använder händerna, andra stavar mm. Så nu lägger jag in ett system där du som besvärjare väljer själv vilket magiskt föremål du använder att åkalla vitnerns krafter. Varje föremål har olika effekter, därefter får du välja materialet på just ditt föremål. Vilket ger ytterligare effekter. Föremålen har även egna fördjupningar som man kan lära sig med tiden. Detta för att göra varje val mer unikt och skapa ett större djup i rollspelet. Mer om detta i en senare uppdatering.

Nya raser:
Bild
jag la även till flera nya alvraser med massa nya färdigher och ny lore. Vattenalver kan nu surfa på vattendjur. Bestalver som blev "ett med naturen" lite för länge.
Bild
Månalver och dess förmågor. Dimmalver som kan påverka omvärlden med önskningar.

Framtiden:
- Finns ingen färdig regelbok, kanske borde göras.
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Ereb altor - Min privata version

Inlägg av skaraborgarn »

Innehåller din privata version eldvapen?
dragonewyn
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 28
Blev medlem: 2019-09-09 15:36

Re: Ereb altor - Min privata version

Inlägg av dragonewyn »

Ja, den innehåller krutvapen. Endast dvärgar och vättar kan använda denna nya teknologi. Dvärgarna skapade krutvapen, medans vättar har försökt sno teknologin och därmed skapat "skrotvapen".

Bild
Skriv svar