Projektstatus

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Projektstatus

Inlägg av birkebeineren »

Hur ser EA-projektets status ut, vad pågår och vad behöver göras?

Uppdateringar, frågor, tankar...
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Mars 2015

Inlägg av birkebeineren »

Svar på fråga om hur statusen är på olika länder och folkslag. Vad som är färdigt och vart det finns utrymme att fylla på med mer material. Min tolkning — mars 2015 :)
Några länder är färdigbeskrivna och vill man skriva om exempelvis Caddo eller Palinor får man ta för sig en mindre del, exempelvis en stad eller en landsända. Då finns det redan skrivet material att ta hänsyn till men också mycket att använda och inspireras av.

Caddo
Palinor
Felicien (inte färdigredigerat)


Andra länder är nästan färdigbeskrivna och här finns det luckor att fylla i. Då gäller det bara att hitta dessa vilket inte alltid är helt lätt. Några av dessa länder har sitt färdiga material flyttat till wikin men andra har det inte. Här får man läsa på i wikin och i aktuell forumtråd. Fråga sen på forumet hur den aktuella statusen är.

Kardien
Zorakin
Nargur
Morëlvidyn
Ljusna
Furgia
Montagor


Flera länder och folkslag har mycket färdigt material men också stora luckor. Läs först i wikin och i aktuell forumtråd. Fråga sen på forumet och var gärna spesifik om vad du eventuellt vill skriva om. Väldigt olik status på de olika länderna och folkslagen.

Berendien
Hynsolge
Jorduashur
Krun
Kalmurri
Klomellien (olika beroende på stadsstat)
Jorpagna
Kasyr (stadsstad löst kopplat till Erebos)
Mirel
Barbia (kopplat till Nargur)
Dunderin (självständig piratstad men kopplat till Morëlvidyn)
Ankorath (självständig piratstad men kopplat till Morëlvidyn)

Alver
Dvärgar
Kentaurer
Ankor
Vargmän (pdf finns men också massa utrymme)
Halvlängdsmän


Sen finns det många länder och flera mindre folkslag där material finns, både från de gamla källorna och nyskrivet i projektet, men stort utrymme finns för utvecklingar och nytt material. Läs i wikin och forumtrådarna. Fråga sen. Flera viktiga länder så som Erebos, Magilre och Trakorien skulle behöva beskrivas.

Erebos
Magilre
Trakorien
Nidland
Cereval
Efaro
Monturerna
Pandarealia
Mereld

Råttmän
Reptilmän
Karkioner
Drakar
Jättar
Svartfolk

Jag har säkert gett något land lite oklar status men ställ frågor i aktuell tråd och en tydligare förklaring kan ges. Systemet med olika Ansvariga har luckrats upp lite då tidigare medlemmar försvunnit eller frånskrivit sig området men vissa länder och folkslag har kvar sina. Det finns dock utrymme att skriva saker om de flesta ämnen. Personligen skulle jag vilja se att någon utvecklade Erebos och kanske Mirel eller Nidland.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Projektstatus

Inlägg av birkebeineren »

Andreas skrev:Om jag förstått rätt så är Felicien närmast att bli klar. Är det Mikael, Adragoor eller nån annan jag ska kontakta för att se om jag kan bidra?
Felicien är nästan klar men vi fastnade i redigeringsarbetet. Huvudskribenten DrHus försvann men arbetet togs upp igen av andra senare. De flesta luckorna fylldes i men några detaljer saknas fortfarande. Rickard är den som kan ge bäst svar på frågan om vad som återstår.
Andreas
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 67
Blev medlem: 2007-01-31 07:15
Ort: Skåne

Re: Projektstatus

Inlägg av Andreas »

birkebeineren skrev: Felicien är nästan klar men vi fastnade i redigeringsarbetet. Huvudskribenten DrHus försvann men arbetet togs upp igen av andra senare. De flesta luckorna fylldes i men några detaljer saknas fortfarande. Rickard är den som kan ge bäst svar på frågan om vad som återstår.
Tack. Jag frågar Rickard i annan tråd.
Andreas
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Re: Projektstatus

Inlägg av Sopodlare »

Jag tar mig gärna an insektoider, de kittlar min fantasi (rädsla)
A fat man brings a cushion wherever he goes
Jeb
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 664
Blev medlem: 2007-07-09 09:26
Ort: Lysekil

Re: Projektstatus

Inlägg av Jeb »

Skulle det finnas möjlighet att uppdatera denna tråd?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Projektstatus

Inlägg av birkebeineren »

Min tolkning — augusti 2018

Upprepar kommentarena från förra gången då dess fortfarande i stort sett gäller. Lägger också till några nya ord. Den största förändringen är att vi äntligen lyckats färdigställa Felicien till en färdig pdf. Även tagit med religioner som ämnen.

Färdigskrivna
Några länder är färdigbeskrivna och vill man skriva om exempelvis Caddo eller Palinor får man ta för sig en mindre del, exempelvis en stad eller en landsända. Då finns det redan skrivet material att ta hänsyn till men också mycket att använda och inspireras av.

Ämnet är beskrivet färdigt till den grad att vi skapat en pdf av materialet men nya detaljer och utvecklingar får gärna skapas så länge det passar med det redan beskrivna. Materialet kan läggas i wikin och läggas till i en eventuell uppdatering av en pdf.

Caddo
Palinor
Felicien
Vargmän (tillägg från förra uppdateringen)

Nästan färdigbeskrivna
Andra länder är nästan färdigbeskrivna och här finns det luckor att fylla i. Då gäller det bara att hitta dessa vilket inte alltid är helt lätt. Några av dessa länder har sitt färdiga material flyttat till wikin men andra har det inte. Här får man läsa på i wikin och i aktuell forumtråd. Fråga sen på forumet hur den aktuella statusen är.

Just nu pågår det arbete med Kardien och till viss grad Zorakin.

Kardien
Zorakin
Nargur
Morëlvidyn
Ljusna
Furgia
Montagor

Lysande Vägen (tillägg från förra uppdateringen)

Delvis beskrivna
Flera länder och folkslag har mycket färdigt material men också stora luckor. Läs först i wikin och i aktuell forumtråd. Fråga sen på forumet och var gärna spesifik om vad du eventuellt vill skriva om. Väldigt olik status på de olika länderna och folkslagen.

Lagt till religionerna Æsir och Parbagerna i den här kategorin då dessa har en hel del material skrivet. Det finns även olika variationer i olika länder/kulturer av dess religioner och således ännu fler möjligheter till nytt material och tolkningar.

Berendien
Hynsolge
Jorduashur
Krun
Kalmurri
Klomellien (olika beroende på stadsstat)
Jorpagna
Kasyr (stadsstad löst kopplat till Erebos)
Mirel
Barbia (kopplat till Nargur)
Dunderin (självständig piratstad men kopplat till Morëlvidyn)
Ankorath (självständig piratstad men kopplat till Morëlvidyn)

Alver
Dvärgar
Kentaurer
Ankor
Halvlängdsmän

Aesirtron/Æsir (tillägg från förra uppdateringen)
Parbagerna (tillägg från förra uppdateringen)

Påbörjade
Sen finns det många länder och flera mindre folkslag där material finns, både från de gamla källorna och nyskrivet i projektet, men stort utrymme finns för utvecklingar och nytt material. Läs i wikin och forumtrådarna. Fråga sen. Flera viktiga länder så som Erebos, Magilre och Trakorien skulle behöva beskrivas.

Lagt till Sombatze, Staden O och Unga Gudarna.

Erebos
Magilre
Trakorien (ett hav av material finns :!: )
Nidland
Cereval
Efaro
Monturerna
Pandarealia
Mereld
Sombatze (tillägg från förra uppdateringen)
Staden O (tillägg från förra uppdateringen)

Råttmän
Reptilmän
Karkioner
Drakar
Jättar
Svartfolk

Unga Gudarna (tillägg från förra uppdateringen)

Slutkommentar
Jag har säkert gett något land lite oklar status men ställ frågor i aktuell tråd och en tydligare förklaring kan ges. Systemet med olika Ansvariga har luckrats upp lite då tidigare medlemmar försvunnit eller frånskrivit sig området men vissa länder och folkslag har kvar sina. Det finns dock utrymme att skriva saker om de flesta ämnen. Personligen skulle jag vilja se att någon utvecklade Erebos och kanske Mirel eller Nidland.

Ytterligare ett ämne jag skulle vilja se mer om är religionen Parbagerna som finns i Hynsolge, Krilloan, Niferland och kanske även Efaro. Efaro vora också ett mycket intressant land att se utvecklat. Hemskt gärna även Staden O!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Projektstatus

Inlägg av Mikael »

Hej på er alla! Konstaterar att vi inte fått ut en pdf sedan långt innan covid.
Vad tros om att få ut en innan 2022 är slut!?
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2419
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Projektstatus

Inlägg av gtjorgo »

Hej!

Vilken PDF skulle kunna vara nästa på tur?
Jag kan gärna försöka hjälpa till att korrläsa och bolla tankar:-)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Projektstatus

Inlägg av birkebeineren »

Kanske Morëlvidyn? Där finns en bra karta och mycket färdigskrivet. Vad tror du om det Mikael?
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2419
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Projektstatus

Inlägg av gtjorgo »

Bra tanke. Dessutom kan vi ”bena ut oss” rent geografiskt jämfört med andra pdfer? I alla fall en ny kontinent:-)
Skriv svar