Blåhudingar och egenskaper

Övriga diskussioner som rör regler
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Blåhudingar och egenskaper

Inlägg av skaraborgarn »

Blåhudingar, vad har de för egenskaper och färdigheter?
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2419
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Blåhudingar och egenskaper

Inlägg av gtjorgo »

Det skiljer nog lite på hur långt upp dessa bor. De ”ljusblå” har nog främst fått gåvan att bättre motstå det bistra klimatet. Min gissning är dock att dessa främst använder sina kunskaper om hur man överlever och inte så vansinnigt mycket ”hokuspokus” och forcerad evolution. Många av de sydrönt biende är ju sedan generationer ingifta med tjuger och jorder.
De mörkblå på Sanithsid samt i norra orghin har kanske likt alverna som lämnade månskensskogen i barbia för Orghin fått ännu bättre motstånd som ”gudagåva” av isherrarna. Man gör som ”frostalverna” och använder någon typ av gudomlig fuskkod. Hur detta fungerar eller startade är jag fel man att fråga:-)
Vissa av dessa ”kornblå” är kanske inte ens människor från början?
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Blåhudingar och egenskaper

Inlägg av skaraborgarn »

Grundegenskaper 3T6?
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2419
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Re: Blåhudingar och egenskaper

Inlägg av gtjorgo »

Jag tänker det.
Vi körde ju inte med monsterboxens barbier eller felicier samt inte heller krilloans olika egenskapspoäng på människor. För de som använde dessa så kanske andra egenskaper kan vara av intresse? Några av de kornblå på sanithsid har eventuellt en motståndskraft mot magisk sensorisk överbelastning? Då tänker jag att de överlevde kontakten med isherrarna och lyckades tolka dem. Isherrarna lär ju tala någon avart av det höga språket så att klara detta torde vara en särskild egenskap som några utvalda av de kornblå bär?
Skriv svar