Sweden Rolls i Visby

Tala, klottra, viska, konspirera...
Jeb
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 664
Blev medlem: 2007-07-09 09:26
Ort: Lysekil

Sweden Rolls i Visby

Inlägg av Jeb »

Ni som ska på Medeltidsveckan på Gotland i år har väl inte missat att Sweden Rolls spelar Drakar och Demoner inför publik? Eventet är i domkyrkan 8aug 18:00-20:30.

Vi någon sedan snacka Ereb Altor eller liknande är jag på plats. :wink:
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Sweden Rolls i Visby

Inlägg av Mikael »

Kul, hade planer på att klä upp mig i Visby igen - men fick inte ihop det med övrigt. Berätta gärna hur Medeltidsveckan med Fantasytema var.
Jeb
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 664
Blev medlem: 2007-07-09 09:26
Ort: Lysekil

Re: Sweden Rolls i Visby

Inlägg av Jeb »

Jo, det var en av de bättre veckorna för mig (20+ att välja på). Just fantasytemat märktes inte så mycket för min del. Kanske fler alvöron än vanligt. Leken Grävling uppstod snabbt tack vare det (gul bil). Personligen var jag planterad i Starke Vikinglägret större delen av veckan och baserar mina observationer på de som passerade oss och marknaden. Någon orch här och var och lite trollkarlar, men det har tillhört i alla år känns det som.

Medeltidsveckan är i sig förändrad. Åkbanden som många skäller över är ett av sätten man kommit på för att få in mer pengar. Olika institutioner som Forum Vulgaris och liknande har flyttats. Inte till det bättre enligt mig, men jag har inte insikt i diskussionerna den nya ledningsgruppen har haft. Sedan har många musiker och underhållare flyttat in i diverse ruiner. Spontanunderhållning på hatt har ersatts av entré i någon av dessa för att få se sina idoler. I takt med att kvaliteten på deras konst höjts har de fått lägga mer tid och pengar för att genomföra dessa event. Deras räkningar måste betalas så det är förståeligt. Jag hoppas en ny generation dyker upp på gatorna och försöker roa eller hänföra efter förmåga.

Medeltidsveckan är fantastisk och kommer finna sätt att vara det i framtiden. Ni som inte varit där, passa på att uppleva det!
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Sweden Rolls i Visby

Inlägg av birkebeineren »

Var några dagar på Gotland under Medeltidsveckan men med familj bestående av både yngre och äldre generationer blev det bara en dag inne i Visby. Mycket trevligt ändå och vanlig skön medeltidsstämning. Saknade dock också de lite mer spontana gyckel- och sångtillfällena som det känns som att det varit fler av tidigare. Verkade populärt med Sweden Rolls i Dalmanstornet, och alla speltillfällen såg fullbokade ut. Några fler alvöron såg jag men jag gillar alvöron. :)
Jeb
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 664
Blev medlem: 2007-07-09 09:26
Ort: Lysekil

Re: Sweden Rolls i Visby

Inlägg av Jeb »

Var några dagar på Gotland under Medeltidsveckan men med familj bestående av både yngre och äldre generationer blev det bara en dag inne i Visby. Mycket trevligt ändå och vanlig skön medeltidsstämning.
Synd att jag inte visste det. Ni hade kunnat komma ner till vikningalägret och lyfta något tungt hos Starke Viking. :wink:
Saknade dock också de lite mer spontana gyckel- och sångtillfällena som det känns som att det varit fler av tidigare.
Håller med. Pest och Kolera samt gycklaren Luqas höll ställningarna på marknaden. I övrigt var det ganska lite.
Verkade populärt med Sweden Rolls i Dalmanstornet, och alla speltillfällen såg fullbokade ut.
Håller med. Vi var på utsidan när det inte krockade med annat. Sömn till exempel. :twisted:
Några fler alvöron såg jag men jag gillar alvöron. :)
Älskade herren med ett flertal av dem uppträdda på ett halsband. :D
Skriv svar