Halvlängdsmän

Allt om raser och folkslag som inte nämns i landsbeskrivningarna
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Re: Halvlängdsmän

Inlägg av anders »

Det här beror väl på hur vanligt det är med magi i "ditt Ereb." Jag skulle säga, som jag spelar, att det är mindre än 1% bland människor som kan väva magi. Så bland halvlängdsfolk skulle det vara långt mycket mindre.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Halvlängdsmän

Inlägg av skaraborgarn »

Jag krämar på med magi. Men det känns inte som om magi är vanligt hos de små. Men å andra sidan är det större effekt om någon av dem verkligen är en mäktig magiker.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Halvlängdsmän

Inlägg av Mikael »

Mycket ovanligt skulle jag säga. De saknar generellt tålamod och koncentration för sådana studier. Gillar Willow, så större bosättningar kanske har en trollkunnig som i slutet av sina dagar lyckas finna en lärling, men inte alltid. Vi hade en RP som blev riktigt mäktig i tre magiskolor innan han fumlade inträdet till stavmagin och förvandlades till en rubinstav som numera bärs av Ärkerektorn på Grynnerakademin.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Fjuskuln

Inlägg av birkebeineren »

Länkar till diskussion om halvlängdsmän i sammhället Fjuskuln i södra Ransard: viewtopic.php?p=46484#p46484
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Halvlängdsmän

Inlägg av skaraborgarn »

Mikael skrev: 2022-02-22 21:17 Mycket ovanligt skulle jag säga. De saknar generellt tålamod och koncentration för sådana studier. Gillar Willow, så större bosättningar kanske har en trollkunnig som i slutet av sina dagar lyckas finna en lärling, men inte alltid. Vi hade en RP som blev riktigt mäktig i tre magiskolor innan han fumlade inträdet till stavmagin och förvandlades till en rubinstav som numera bärs av Ärkerektorn på Grynnerakademin.
Oj då!
Fast jag trodde det räckte med att kunna göra ett magiprov.
Skriv svar