* Multiversum

Esoteriska tankar om Altors metafysik och kosmologi

Moderator: Brior

Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Har nu läst sink 17 igen och det som har wikifierats tycker jag inte motsäger sink 17.

Hur det är med Eter-kapitlet som finns ovan lämnar jag åt Er andra att fundera över.
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Johnny skrev:Jag känner den där tokstollen så be honom inte om mer regler bara - han har kopiösa mängder liggandes....

:lol:

Varje gång vi ska spela så släpar han med sig en ny lunta i format av Gamla Testamentet...

Att läsa alla hans skapade regler tar tre evigheter, sist vi spelade så hade han med sig 43 nya besvärjelser...

:roll:
:lol:
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Mikael_Aa skrev:
Helt nyligen lät Târg, genom obetänksamma äventyrares aktiva men omedvetna bistånd, detronisera Malkûth, dåvarande härskare över Kaos krets, och installerade sin son Târgkrizt som härskare. Mâlkuth antogs allmänt ha avlidit i sviterna av detta.
Mikael_Aa skrev: Târg hade säkerligen kunnat slå ned upproren från såväl Nimlot som Mara & Kirian, om inte Baalcepher tagit tillfället i akt att inleda ett återerövringsförsök av Skuggornas krets tillsammans med Khardus. Baalcepher & Khardus har för avsikt att först lägga Skuggornas krets under sig, för att sedan återerövra Krigets krets från Azhumot. Härigenom skulle den uråldriga ordningen kunna återställas.
Mikael_Aa skrev: Kaos krets
Kaos krets styrs av furst Târgkrizt, son till furst Târg. Se även Skuggornas krets.
Känns lite dumt att komma och gnälla så här ett halvår efteråt men...
Har alltså hela handlingen i Handelsfurste serien utspelat sig redan, då Târgkritz nu är furste i Kaoskretsen?
Är inte det lite trist för dem som aldrig spelat det äventyret?
[/quote]
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Om det stämmer behöver vi backa tiden och wikitexten.
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Mikael_Aa har förvisso gjort ett hästjobb men en del av det han skriver verkar utspela sig efter Demonprinsen.
Mikael_Aa skrev: Skuggornas krets
I Skuggornas krets råder fullt inbördeskrig....

...Fullt krig råder således mellan Târg, Mâlkuth, Nimloth, Mara & Kirian samt Baalcepher & Caradocus, där alla bekämpar alla, Târg med stöd från Kaos krets och Mâlkuth med stöd från Krigets krets.
Nej det gör det inte. Skuggornas krets styrs av furst Târg. Annars stämmer historien väl fram tills inbördeskriget.
Mikael_Aa skrev: Skuggornas hus
Nimloth, Mara & Kirian och Baalcepher & Caradocus har med gemensamma ansträngningar lyckats skapa ett deofokus (en slags portabel deonod) i form av ett värdshus som kallas Skuggornas hus, och befinner sig på det primärmateriela planet. Skuggornas hus dyker upp lite varstans där det finns intelligenta varelser, stannar på platsen omkring en vecka, för att sedan försvinna och dyka upp någon annan stans. Värdshuset fungerar som ett helt normalt värdshus, men är bemannat av avgrundsdemoner i mänsklig skepnad. Skuggornas hus fungerar som ägarnas gemensamma värvningscentral av soldater till inbördeskriget i Skuggornas krets (här råder vapenstillestånd mellan husets ägare). Alla som tar in på värdshuset kommer att erbjudas värvning i kriget för bestämd tid mot förhandlingsbar ersättning av någon av de tre stridande parternas ombud.
Utspelar sig i så fall efter demonprinsen. Dessutom känns det väldigt mycket Pug och Midkemia.
Mikael_Aa skrev: Kaos krets
Kaos krets styrs av Furst Târgkrizt, son till furst Târg. Se även Skuggornas krets.
Återigen har Mikael_Aa gått händelserna i förväg. Enligt Demonprinsen styrs Kaos av Malkûth

I övrigt stämmer det väl överens med Demonprinsens beskrivningar.
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Jag har en fundering om Niflhem och Gehenna som två stycken kaosplan som möts i gapet (Ett vortex). Dessa ligger i evig konflikt med varandra där de möts med horder och horder av demoner med elementarattribut som stormar olika fästen, skapar naturkatastrofer etc. Eventuellt kan det få finnas hela världar i gapet mellan dem som som plågas av de väsen som bor i de två världarna. Eventuellt är konflikten mellan nord och sydpolen på Altor bara en liten del av det enorma kriget som rasar genom multiversum. De flesta som är inblandade i kriget kommer förvisso att vara bundna till elementet köld eller värme men de kommer ändå att räknas som demoner eftersom deras världar ligger i Kaosplanen och eftersom de inte på något sätt förkroppsligar urkrafter utan bara destruktiv ondska som dessutom hungrar efter själar som kan användas som kanonmat i det eviga kriget.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Snibben skrev:Mikael_Aa har förvisso gjort ett hästjobb men en del av det han skriver verkar utspela sig efter Demonprinsen.
Mikael_Aa skrev: Skuggornas krets
I Skuggornas krets råder fullt inbördeskrig....

...Fullt krig råder således mellan Târg, Mâlkuth, Nimloth, Mara & Kirian samt Baalcepher & Caradocus, där alla bekämpar alla, Târg med stöd från Kaos krets och Mâlkuth med stöd från Krigets krets.
Nej det gör det inte. Skuggornas krets styrs av furst Târg. Annars stämmer historien väl fram tills inbördeskriget.
Mikael_Aa skrev: Skuggornas hus
Nimloth, Mara & Kirian och Baalcepher & Caradocus har med gemensamma ansträngningar lyckats skapa ett deofokus (en slags portabel deonod) i form av ett värdshus som kallas Skuggornas hus, och befinner sig på det primärmateriela planet. Skuggornas hus dyker upp lite varstans där det finns intelligenta varelser, stannar på platsen omkring en vecka, för att sedan försvinna och dyka upp någon annan stans. Värdshuset fungerar som ett helt normalt värdshus, men är bemannat av avgrundsdemoner i mänsklig skepnad. Skuggornas hus fungerar som ägarnas gemensamma värvningscentral av soldater till inbördeskriget i Skuggornas krets (här råder vapenstillestånd mellan husets ägare). Alla som tar in på värdshuset kommer att erbjudas värvning i kriget för bestämd tid mot förhandlingsbar ersättning av någon av de tre stridande parternas ombud.
Utspelar sig i så fall efter demonprinsen. Dessutom känns det väldigt mycket Pug och Midkemia.
Mikael_Aa skrev: Kaos krets
Kaos krets styrs av Furst Târgkrizt, son till furst Târg. Se även Skuggornas krets.
Återigen har Mikael_Aa gått händelserna i förväg. Enligt Demonprinsen styrs Kaos av Malkûth

I övrigt stämmer det väl överens med Demonprinsens beskrivningar.
Här har du nog bättre koll på källorna än vi andra så vänligen rätta på wikin.
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Jag gör det.
Annars var det mycket trevligt att läsa Micke_Aa;s beskrivning av vad som händer. Skall man kanske lägga till detta som möjlig framtida utvecklingar?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Snibben skrev:Jag gör det.
Annars var det mycket trevligt att läsa Micke_Aa;s beskrivning av vad som händer. Skall man kanske lägga till detta som möjlig framtida utvecklingar?
Nja, man kan ju antyda uppkomlingarna osv som att de har egna agendor...
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Nu har jag tillställt kanonisk ordning i Inferno. Jag lämmnar till Mikael_Aa att lägga antydningar om framtida händelser.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Väl jobbat Snibben.
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

birkebeineren skrev:Väl jobbat Snibben.
Tack birke, jag antar att du menar ironiskt :? . Det jag tog bort av Mikael_Aas texter var väldigt välskrivet och utvecklingen han beskrev var intressant. Men som vi sagt skall ju inget utspela sig efter ett äventyr (dvsefter 610 e.O).
Johnny
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 13
Blev medlem: 2007-06-11 13:14
Ort: Ödsmål
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Mikael har tyvärr inte varit online på ganska länge nu...

Då jag har honom som Spelledare så kan jag dock berätta att han mår bra och hade en produktiv period i vintras då han skrev sanslöst mycket så det finns kopiösa mängder av likvärdigt icke publicerat material.

Jag ska dock sparka på honom om att försöka lägga ut mera av det online då det som vanligt är mycket välskrivet och genomarbetat.

Han går lite on/off och kan ibland skriva med ett ursinnigt tempo bokstavligt talat dygnet runt för att långa perioder vara helt improduktiv...

:roll:
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Det är nog ganska vanligt att kreativa människor fungerar så.
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Johnny skrev: Jag ska dock sparka på honom om att försöka lägga ut mera av det online då det som vanligt är mycket välskrivet och genomarbetat.
Tänk bara på tidslinjen och Kanoniskt material.
Skriv svar