Äventyr i Ereb

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Grisodlar'n skrev:Ok, här är det första äventyret (En mördares anlete) av två (kanske tre). Kom gärna med kritik, förslag på vad som kanske kan förbättras etc.
Kul!
Ser trevligt ut vid en första anblick. Skriver ut och läser igenom ordentligt.
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Nu har jag läst igenom ordentligt.
Gratulerar till ett mycket genomarbetat och trevligt äventyr! :D

Att konstruera en deckargåta är ganska krävande då man måste få detaljerna att gå ihop och jag tycker att du ror hem det på ett mycket bra sätt. Alla är misstänkta, alla har motiv, bara en är skyldig...

Gillar teckensnittet oxå, visst påminner det om gamla ÄS produkter?
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Regil skrev:Nu har jag läst igenom ordentligt.
Gratulerar till ett mycket genomarbetat och trevligt äventyr! :D

Att konstruera en deckargåta är ganska krävande då man måste få detaljerna att gå ihop och jag tycker att du ror hem det på ett mycket bra sätt. Alla är misstänkta, alla har motiv, bara en är skyldig...

Gillar teckensnittet oxå, visst påminner det om gamla ÄS produkter?
Kul att du tyckte om det! Det var lite rörigt att skriva, så jag är bara glad att det blev färdigt. Sen hur knepigt eller kul det är visar sig väl när någon spelleder/spelar det. :D
Jo, det inte bara påminner om det, det ÄR ÄS gamla typsnitt. :lol:
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Håller på med ett ännu kortare äventyr som ska ingå i samma pdf. Låter den här titeln konstig?:

"Germundsdrapa - Om konsten att beslöja bländverk"
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Har försökt att knåpa ihop ett sk drottkväde (eller en drapa), men det där med stavelser (som kan vara annat än bara vokaler) har jag förträngt det mesta av.
I äventyret ska RPna iallafall träffa på en Don Quijote-liknande, kardisk riddare (egentligen en gammal väpnare med megalomani eller något annat fel?) som i sällskap av den ölstinne skalden Burebista Fingerblåsa reser Ereb runt i jakten på nya stordåd.

Naturligtvis är "riddare" Germund Krex vare sig ädling eller hjälte och när RPna träffar på honom (i Mirel), så har han tagit sig vatten över huvudet, då han lagt ed på att nedlägga den fruktansvärda dimbesten som terroriserar den lokala byhålan.

I sin fantasivärld tror han dessutom att han är ägaren av det mäktiga, magiska svärdet Nidingsbane, som i själva verket mer är rostigt skabb med hjalt.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

låter lovande! :D

Har nu läst klart "anletet" och det skall bli kul att spelleda! Skall du inte lägga in Anders bild på gubben lykta och kanske är han snäll och tecknr några fler av karaktärerna?
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Jag borde ha lite mer tid att teckna i augusti... Först på listan är Lysande Vägen och Kardien (ja, Regil... du läste rätt), men jag kan nog hinna med en och annan bild till äventyret också.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Visst skulle det vara kul med illustrationer, men det är ingen brådska. Det ska ju vara ett par till äventyr i pdf:n innan den är klar. Med tanke på hur långsamt jag skriver allt, så låter augusti alldeles för snart. :lol:
Mikael skrev:låter lovande! :D

Har nu läst klart "anletet" och det skall bli kul att spelleda! Skall du inte lägga in Anders bild på gubben lykta och kanske är han snäll och tecknr några fler av karaktärerna?
Jag hade ju Anders bild i åtanke när jag beskrev den försupne "Gubben Lykta", så den bilden skulle ju sitta som en smäck. Jag kanske illustrerar något själv också, när jag skrivit klart allt.
Hoppas att storyn blev någorlunda övergriplig förresten, Mikael.
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

anders skrev:Jag borde ha lite mer tid att teckna i augusti... Först på listan är Lysande Vägen och Kardien (ja, Regil... du läste rätt), men jag kan nog hinna med en och annan bild till äventyret också.
:D
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Upptackte att du skrivit klart "En mordares anlete" och efter att ha last några rader tycker jag det ser mycket vackert ut Master Grisodlare! :D

Jag skulle helst av allt vilja spela det men då det i de norska skogarna ar glest med SLs och medspelare drommer jag bara...
Laser det nog i kvall och återkommer med kommentarer!
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

birkebeineren skrev:Upptackte att du skrivit klart "En mordares anlete" och efter att ha last några rader tycker jag det ser mycket vackert ut Master Grisodlare! :D

Jag skulle helst av allt vilja spela det men då det i de norska skogarna ar glest med SLs och medspelare drommer jag bara...
Laser det nog i kvall och återkommer med kommentarer!
Ok, synd att du inte får chansen att spela det. Ibland skulle jag också vilja spela, men ingen annan verkar orka vara SL. :roll:
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Mäster Grisodlar'n. Äventyret finns där inte längre. Kan det istället läggas till erebaltor.se:s filarkiv som ett separat äventyr? Hoppas också inspirationen snart återvänder för de andra 2 äventyrsidéerna! :D
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Mikael skrev:Mäster Grisodlar'n. Äventyret finns där inte längre. Kan det istället läggas till erebaltor.se:s filarkiv som ett separat äventyr? Hoppas också inspirationen snart återvänder för de andra 2 äventyrsidéerna! :D
Önskan upprepas... :D
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Mikael skrev:
Mikael skrev:Mäster Grisodlar'n. Äventyret finns där inte längre. Kan det istället läggas till erebaltor.se:s filarkiv som ett separat äventyr? Hoppas också inspirationen snart återvänder för de andra 2 äventyrsidéerna! :D
Önskan upprepas... :D
Jag har laddat upp det första äventyret här:

http://www.speedyshare.com/files/264075 ... _del_1.pdf

Däremot så kan jag själv inte ladda upp något till filarkivet, så det får någon annan göra isåfall. De andra äventyren är i "production hell", men dyker nog upp någon gång.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Grisodlar'n skrev:
Mikael skrev:
Mikael skrev:Mäster Grisodlar'n. Äventyret finns där inte längre. Kan det istället läggas till erebaltor.se:s filarkiv som ett separat äventyr? Hoppas också inspirationen snart återvänder för de andra 2 äventyrsidéerna! :D
Önskan upprepas... :D
Jag har laddat upp det första äventyret här:

http://www.speedyshare.com/files/264075 ... _del_1.pdf

Däremot så kan jag själv inte ladda upp något till filarkivet, så det får någon annan göra isåfall. De andra äventyren är i "production hell", men dyker nog upp någon gång.
Skulle du kunna lägga upp den igen eller någon annan som har den, skulle vara skoj att ta en titt.
The Artist Formerly Known as Boris
Skriv svar